F1: A Red Bull leállította a szélvédő fejlesztését

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.21. 10.45

A Red Bull felhagyott a saját Forma-1-es fejvédője fejlesztésével, jövőre biztosan a glóriát vezetik be.

F1: A Red Bull leállította a szélvédő fejlesztését

Miután a téli teszteken a Ferrari kipróbálta a Mercedes ötletéből született, glóriának becézett fejvédő gyűrűjét, tavasszal a Red Bull is előállt saját koncepciójával, az Orosz nagydíj szabadedzésén pályára küldött, aeroscreen névre hallgató “szélvédőjével”.

A 2017-es Forma-1-es bevezetésért így két változat versengett, azonban a Red Bull eszköze a későbbi FIA-teszteken nem szerepelt jól, komoly rizikót jelent ugyanis a szélvédő kerete.

Bár az FIA hivatalosan még nem hozott döntést, a fentiek miatt a jövő évben csakis a glória jelenhet meg az F1-ben, a Red Bull mostanra le is állította az aeroscreen fejlesztését.

szocsi_f1_03

A lépés érthető, hiszen a csapat nagyjából 250 ezer eurót (80 millió Ft) és számtalan munkaórát áldozott az eszközre, miközben a 2016-os autó és a 2017-es, az új szabályoknak megfelelően radikálisan más modell fejlesztésén is dolgozniuk kell.

A Red Bullnál remélik, hogy egy külső szereplő, valamelyik versenyautó-gyártó cég viszi tovább az aeroscreent, amely később így minden formaautós kategóriában megjelenhet.

“Egyelőre felfüggesztettük az aeroscreent illető munkát, várjuk az FIA hivatalos iránymutatását – ők rendelkeznek az adatokkal. Sem az anyagi, sem az emberi erőforrásaink nincsenek meg ahhoz, hogy folytassuk a fejlesztést. Valakinek állnia kellene a költségeket” – nyilatkozta a Motorsport.comnak a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.