Miután a téli teszteken a Ferrari kipróbálta a Mercedes ötletéből született, glóriának becézett fejvédő gyűrűjét, tavasszal a Red Bull is előállt saját koncepciójával, az Orosz nagydíj szabadedzésén pályára küldött, aeroscreen névre hallgató “szélvédőjével”.

A 2017-es Forma-1-es bevezetésért így két változat versengett, azonban a Red Bull eszköze a későbbi FIA-teszteken nem szerepelt jól, komoly rizikót jelent ugyanis a szélvédő kerete.

Bár az FIA hivatalosan még nem hozott döntést, a fentiek miatt a jövő évben csakis a glória jelenhet meg az F1-ben, a Red Bull mostanra le is állította az aeroscreen fejlesztését.

szocsi_f1_03

A lépés érthető, hiszen a csapat nagyjából 250 ezer eurót (80 millió Ft) és számtalan munkaórát áldozott az eszközre, miközben a 2016-os autó és a 2017-es, az új szabályoknak megfelelően radikálisan más modell fejlesztésén is dolgozniuk kell.

A Red Bullnál remélik, hogy egy külső szereplő, valamelyik versenyautó-gyártó cég viszi tovább az aeroscreent, amely később így minden formaautós kategóriában megjelenhet.

“Egyelőre felfüggesztettük az aeroscreent illető munkát, várjuk az FIA hivatalos iránymutatását – ők rendelkeznek az adatokkal. Sem az anyagi, sem az emberi erőforrásaink nincsenek meg ahhoz, hogy folytassuk a fejlesztést. Valakinek állnia kellene a költségeket” – nyilatkozta a Motorsport.comnak a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.