F1: Ezért nem volt káosz a bakui pályán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.20. 10.41

Míg a GP2-es versenyeken kész mészárlás folyt, a Forma-1-es Európa Nagydíj incidensek és izgalom nélkül zajlott, gyakorlatilag unalomba fulladt. Miért?

F1: Ezért nem volt káosz a bakui pályán

A Forma-1 a múlt hétvégén első ízben látogatott Azerbajdzsánba, hogy a főváros, Baku utcáin kialakított pályán megtartsák az Európa Nagydíjat.

A szupergyors, trükkös kanyarokkal tűzdelt, végig falakkal övezett pálya baleseteket, biztonsági autós szakaszokat ígért, amolyan káoszfutam volt várható az ismeretlen helyszínen, de a fentiek csak a GP2-es betétfutamon valósultak meg, az F1-es verseny incidensek nélkül, izgalommentesen zajlott.

Hogy miért történt ez? Egyrészt a végtelenül hosszú, DRS-sel megtámogatott célegyenes miatt, amelyen a Mercedes tempójához senki nem tudott közel kerülni, de általában is védhetetlenek voltak az “előzések”. A Red Bull-főnök Christian Horner azt mondta, a pályát “a Mercedesre szabták”.

Balesetek ettől még lehettek volna a szűk részeken, de semmi ilyesmi nem történt.

“Aki a biztonsági autós szakaszokra fogadott, rendesen veszített” – mondta Sebastian vettel, aki szerint az egyik ok, hogy a Forma-1-es pilóták sokkal profibbak, mint az utánpótlás-kategória ifjoncai.

A győztes Nico Rosberg is egyetértett: “Sokkal tapasztaltabbak vagyunk, ügyesebben kerüljük el az incidenseket, emellett sokat tanultunk is a GP2-es esetekből, mert néztük, és láttuk, hogy mészárlás folyt.”

baku_fut_18

Vettel szerint a másik tényező az volt, hogy a pályabejárás után a biztonságot illető aggályok megfogalmazása mindenkit óvatosabbá, tudatosabbá tett.

“Szerintem van itt pár olyan kanyar, amiknél jobb bele sem gondolni, mi történik, ha valaki elrontja. Szóval sokkal éberebbek voltunk. Nem mondom, hogy ellazáztuk, de nem is vállaltunk felesleges kockázatokat, mert nagyon rossz vége lehetett volna.”

A pálya tervezője, Hermann Tilke is így vélekedett: “A pilóták valószínűleg konzervatívabb hozzáállással vezettek, mert bíztak abban, hogy a célba érés szinte garantált pontszerzést is jelent majd (mások balesetei, kiesései miatt).”

A pilótákat a csapatok is intették a rizikós manőverektől.

“Pont az ellenkezője történt annak, amire számítottam. Semmi baleset, semmi biztonsági autó. A versenyzők mind hallgattak a csapataikra és kerülték az incidenseket” – nyilatkozta a Ferrari-főnök, Sergio Marchionne.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.