F1: Ezért nem volt káosz a bakui pályán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.20. 10.41

Míg a GP2-es versenyeken kész mészárlás folyt, a Forma-1-es Európa Nagydíj incidensek és izgalom nélkül zajlott, gyakorlatilag unalomba fulladt. Miért?

F1: Ezért nem volt káosz a bakui pályán

A Forma-1 a múlt hétvégén első ízben látogatott Azerbajdzsánba, hogy a főváros, Baku utcáin kialakított pályán megtartsák az Európa Nagydíjat.

A szupergyors, trükkös kanyarokkal tűzdelt, végig falakkal övezett pálya baleseteket, biztonsági autós szakaszokat ígért, amolyan káoszfutam volt várható az ismeretlen helyszínen, de a fentiek csak a GP2-es betétfutamon valósultak meg, az F1-es verseny incidensek nélkül, izgalommentesen zajlott.

Hogy miért történt ez? Egyrészt a végtelenül hosszú, DRS-sel megtámogatott célegyenes miatt, amelyen a Mercedes tempójához senki nem tudott közel kerülni, de általában is védhetetlenek voltak az “előzések”. A Red Bull-főnök Christian Horner azt mondta, a pályát “a Mercedesre szabták”.

Balesetek ettől még lehettek volna a szűk részeken, de semmi ilyesmi nem történt.

“Aki a biztonsági autós szakaszokra fogadott, rendesen veszített” – mondta Sebastian vettel, aki szerint az egyik ok, hogy a Forma-1-es pilóták sokkal profibbak, mint az utánpótlás-kategória ifjoncai.

A győztes Nico Rosberg is egyetértett: “Sokkal tapasztaltabbak vagyunk, ügyesebben kerüljük el az incidenseket, emellett sokat tanultunk is a GP2-es esetekből, mert néztük, és láttuk, hogy mészárlás folyt.”

baku_fut_18

Vettel szerint a másik tényező az volt, hogy a pályabejárás után a biztonságot illető aggályok megfogalmazása mindenkit óvatosabbá, tudatosabbá tett.

“Szerintem van itt pár olyan kanyar, amiknél jobb bele sem gondolni, mi történik, ha valaki elrontja. Szóval sokkal éberebbek voltunk. Nem mondom, hogy ellazáztuk, de nem is vállaltunk felesleges kockázatokat, mert nagyon rossz vége lehetett volna.”

A pálya tervezője, Hermann Tilke is így vélekedett: “A pilóták valószínűleg konzervatívabb hozzáállással vezettek, mert bíztak abban, hogy a célba érés szinte garantált pontszerzést is jelent majd (mások balesetei, kiesései miatt).”

A pilótákat a csapatok is intették a rizikós manőverektől.

“Pont az ellenkezője történt annak, amire számítottam. Semmi baleset, semmi biztonsági autó. A versenyzők mind hallgattak a csapataikra és kerülték az incidenseket” – nyilatkozta a Ferrari-főnök, Sergio Marchionne.

Kommentek

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.