F1: A Mercedes szúrta el Hamilton beállításait

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.20. 17.30

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elmondta, hogy ők állították be rosszul a versenyzők autóit, Nico Rosbergnek pedig csak szerencséje volt, amiért gyorsan boldogult rádiós segítség nélkül is.

F1: A Mercedes szúrta el Hamilton beállításait

A bakui Forma-1-es Európa Nagydíjon Lewis Hamilton hosszasan küzdött a kormánykeréken lévő gombokkal, ugyanis nem megfelelő motorüzemmódban versenyzett, a csapat viszont, a szabályokat betartva nem mondhatta el neki a megoldást. A győztes Nico Rosberg is belefutott ebbe, de ő gyorsan kezelni tudta a problémát.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff utólag így magyarázta a történteket:

“A motorüzemmódok beállításával volt gond, a probléma mindkét autónál fellépett. A szabályok miatt nem mondhattuk meg a pilótáknak, mit tegyenek, maguktól kellett rájönniük. Nico szerencsésebb helyzetben volt, mert épp előtte váltott üzemmódot, így rátalált a helyes útra és fél kör után már visszakapcsolt a megfelelőre. Lewisnak viszont, mivel nem ismerte a menü lépéseit jóval tovább, 12 körig tartott, ez pedig egyértelműen befolyásolta a versenyét.”

bah_fut_20

A Mercedes adatai szerint Hamilton körönként két tized másodpercet vesztett, ami Wolff szerint “sokkal többnek tűnhetett számára, ugyanis a hibrid rendszer folyamatosan alulteljesített a 2. és 3. kanyarban, ahol a legnagyobb pluszt várta”.

“Azért volt rossza a beállítás, mert elég zavarosan alakult a péntekünk és nem sikerült úgy megcsinálni, ahogy szerettük volna. Szóval előzetesen rosszul állítottuk be, aztán Lewis autóján egy kicsit előbb jött elő a gond, olyan három körrel korábban, mint Nicónál. Egyetlen dolgot kellett volna átkapcsolni, de nem egy könnyű dolog ezt kitalálni, amikor 350-nel repeszt valaki és közben a kormányt kell piszkálnia. Nem hiszem, hogy arról volt szó, hogy Lewis kevésbé készült fel.”

baku_fut_07

A Mercedes elárulta, hogy az FIA-nál is érdeklődtek arról, szólhatnak-e Rosbergnek a problémáról, ezért is volt könnyebb dolga.

“Az FIA-tól azt mondták, hogy annyit elárulhatunk, hogy valami nem jó, így neki nem volt nehéz rájönnie, hogy vissza kellene kapcsolnia a korábbi üzemmódba. Nem lenne fair ilyen tekintetben összehasonlítani a pilótákat, hiszen bár Nico is ügyes volt, ő kapott információt, míg Lewis nem.”

Wolff természetesen a rádiókorlátozás újragondolását is felvetette:

“Szerintem mindannyian azt szeretnénk látni, ahogy a pilóták egymás ellen versenyeznek, viszont a mai autók nagyon bonyolultak. Meg kellene vizsgálnunk a szabályokat. Nem panaszkodni akarok, épp ellenkezőleg. Mindannyian ugyanebben a cipőben járunk, úgy tudom, a Ferrarinál is volt hasonló gond.”

“Két választásunk van: vagy műszakilag egyszerűsítünk, de szerintem nem ez a helyes út, vagy a szabályokon igazítunk úgy, hogy jobban kommunikálhassunk a versenyzőkkel, ha gond van.”

Kommentek

Száznál több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.