F1: A Mercedes szúrta el Hamilton beállításait

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.20. 17.30

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elmondta, hogy ők állították be rosszul a versenyzők autóit, Nico Rosbergnek pedig csak szerencséje volt, amiért gyorsan boldogult rádiós segítség nélkül is.

F1: A Mercedes szúrta el Hamilton beállításait

A bakui Forma-1-es Európa Nagydíjon Lewis Hamilton hosszasan küzdött a kormánykeréken lévő gombokkal, ugyanis nem megfelelő motorüzemmódban versenyzett, a csapat viszont, a szabályokat betartva nem mondhatta el neki a megoldást. A győztes Nico Rosberg is belefutott ebbe, de ő gyorsan kezelni tudta a problémát.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff utólag így magyarázta a történteket:

“A motorüzemmódok beállításával volt gond, a probléma mindkét autónál fellépett. A szabályok miatt nem mondhattuk meg a pilótáknak, mit tegyenek, maguktól kellett rájönniük. Nico szerencsésebb helyzetben volt, mert épp előtte váltott üzemmódot, így rátalált a helyes útra és fél kör után már visszakapcsolt a megfelelőre. Lewisnak viszont, mivel nem ismerte a menü lépéseit jóval tovább, 12 körig tartott, ez pedig egyértelműen befolyásolta a versenyét.”

bah_fut_20

A Mercedes adatai szerint Hamilton körönként két tized másodpercet vesztett, ami Wolff szerint “sokkal többnek tűnhetett számára, ugyanis a hibrid rendszer folyamatosan alulteljesített a 2. és 3. kanyarban, ahol a legnagyobb pluszt várta”.

“Azért volt rossza a beállítás, mert elég zavarosan alakult a péntekünk és nem sikerült úgy megcsinálni, ahogy szerettük volna. Szóval előzetesen rosszul állítottuk be, aztán Lewis autóján egy kicsit előbb jött elő a gond, olyan három körrel korábban, mint Nicónál. Egyetlen dolgot kellett volna átkapcsolni, de nem egy könnyű dolog ezt kitalálni, amikor 350-nel repeszt valaki és közben a kormányt kell piszkálnia. Nem hiszem, hogy arról volt szó, hogy Lewis kevésbé készült fel.”

baku_fut_07

A Mercedes elárulta, hogy az FIA-nál is érdeklődtek arról, szólhatnak-e Rosbergnek a problémáról, ezért is volt könnyebb dolga.

“Az FIA-tól azt mondták, hogy annyit elárulhatunk, hogy valami nem jó, így neki nem volt nehéz rájönnie, hogy vissza kellene kapcsolnia a korábbi üzemmódba. Nem lenne fair ilyen tekintetben összehasonlítani a pilótákat, hiszen bár Nico is ügyes volt, ő kapott információt, míg Lewis nem.”

Wolff természetesen a rádiókorlátozás újragondolását is felvetette:

“Szerintem mindannyian azt szeretnénk látni, ahogy a pilóták egymás ellen versenyeznek, viszont a mai autók nagyon bonyolultak. Meg kellene vizsgálnunk a szabályokat. Nem panaszkodni akarok, épp ellenkezőleg. Mindannyian ugyanebben a cipőben járunk, úgy tudom, a Ferrarinál is volt hasonló gond.”

“Két választásunk van: vagy műszakilag egyszerűsítünk, de szerintem nem ez a helyes út, vagy a szabályokon igazítunk úgy, hogy jobban kommunikálhassunk a versenyzőkkel, ha gond van.”

Kommentek

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.