F1: Hamilton máris sír a rádiótilalom miatt

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.06.19. 17.34

Lewis Hamilton nem boldogult a Mercedes kapcsolóival az Európa Nagydíjon. A futam után a címvédő kijelentette, hogy szerinte értelmetlen a rádiókorlátozás. Nico Rosbergnek is hasonló gondja volt, ő hamarabb megoldotta.

F1: Hamilton máris sír a rádiótilalom miatt

Az Európa Nagydíjon a tizedik helyről az ötödikig jutott előre Lewis Hamilton, amikor elakadt, és szinte kétségbeesetten kérdezgette versenymérnökétől, hogy mihez kellene nyúlnia a teljesítményt vesztő autóban. A Mercedes a szabályok szerint járt el, közölték Hamiltonnal, hogy nem tudnak segíteni, egyedül kell megoldania a problémát.

“Fogalmam sem volt, mi romlott el” – mondta Hamilton. “Mintha lett volna 16 különböző motormód, egyenként húszféle beállítással. Nem tudom, mi volt, nem volt motorerőm.”

“Nem csináltam semmit, megjavult magától. Aztán letekertem a motort, mert 14 másodperc volt a hátrányom a hozzám legközelebbi pilótával szemben, és mögöttem sem volt senki. Inkább kíméltem a motort, hogy tovább tartson.”

“Őszintén szólva nem látom a rádiótilalom értelmét. Az FIA tette ennyire műszaki központúvá az F1-et, 100-200 különböző beállítás között nehéz kitalálni, mi a probléma.”

“Kár, hogy nem tudtam versenyezni. Akartam, és ha sikerült volna megoldanom a hibát, benne lehettem volna a show-ban, és elkaphattam volna a srácokat előttem.”

Toto Wolff csapatfőnök szerint mindkét Mercedesszel gond volt a versenyen, de Rosberg hamarabb feltalálta magát. “Mindkét autónál gondunk volt a kapcsolók konfigurációjával” – fogalmazott Wolff.

“Volt egy megoldási módja ennek a hibának, de nem kommunikálhattuk a pilóták felé. Lewisnak eltartott egy ideig, amíg újraindította a rendszert.”

“Nico már korábban változtatott a kapcsolókon, aztán visszaállította néhány körrel később. Lewis is próbálta kitalálni, mi lehet a gond, de 12 körig tartott számára.”

Kommentek

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panasz tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

Egy dolog biztosan nem lesz idén a Forma-1-ben: címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.