F1: Hamilton beszólt a pilótáknak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.18. 08.25

A bakui Európa Nagydíj első napján leggyorsabb Lewis Hamilton lenyafogósozta a riválisait.

A bakui utcai pályán tartott Európa Nagydíj első edzésnapján a mercedeses Lewis Hamilton lett a leggyorsabb.

A Mercedes címvédője igen magabiztosan – egyesek szerint arrogánsan – érkezett a vadonatúj pályára, elmondta, hogy mindössze 8 kört ment a szimulátoron, mert nem ér sokat, Playstationnel is gyakorolhatott volna, majd Kimi Räikkönenhez hasonlóan a pályabejárást sem tartotta szükségesnek. Csütörtökön aztán legyintett a többiek biztonsági aggályaira, a pénteki nap után pedig újra beszólt a riválisoknak:

“Egy biztos: a pilóták annyit, de annyit nyavalyognak mindenért. Aláírom, tényleg nagyon huplis a célegyenes, és a rázkódástól tényleg nem igazán lehet látni az első kanyart, de ez is a versenyzéshez tartozik. A srácok sima pályát akarnak, semmi vibrációt, semmi huplit, kiirtanák a pályák lelkét. Én örülök, hogy vannak itt huplik, de azt is garantálom, hogy lesznek akik erre panaszkodnak majd (a versenyzői megbeszélésen), én meg csak hátradőlök és mosolygok majd.”

“A nyomvonalat tekintve nem akkora kihívás, de kell vér a pucába ahhoz, hogy vezessünk rajta. Nagyon magabiztosnak kell lenni a kanyarokban, hogy jól összerakja az ember a kanyart.”

baku_f1_35

Hamilton az edzéseken a szokásosnál jóval többet hibázott, járt a bukóterekben, de nem hiszi, hogy ez így folytatódik majd egész hétvégén, és így is elégedett volt a péntekkel.

“Azért mindannyian tanulunk, új pályán lépésről lépésre kell haladni, mégis a lehető leggyorsabban – botlunk, aztán folytatjuk. Így megy ez az új pályákon, főképp az utcai pályákon. Szerintem mindenki megtanulta a pályát, holnap már kevesebb ilyesmit látunk.”

“Én jól éreztem magam. Nem tudom, hozzánk képest hol állnak a többiek, de mi elég erősek vagyunk. Jó köreim voltak, jók voltak a hosszú etapjaim, remélem, hogy szombaton is így megy tovább.”

Nico Rosberg nem szerepelt olyan jól, hét tizeddel lassabb volt Hamiltonnál, úgy véli, elsősorban azért, mert ezen a hétvégén rajta volt a sor, hogy elsősorban a keményebb keverékű gumikkal dolgozzon az edzésen.

“Lewis elég gyors volt ma. De egy kicsit hátrányban voltam, mert a közepes keveréken vezettem délután, míg Lewis a lágyabbakon volt, így ő gyorsabban elkaphatta a fonalat. Egyik hétvégén az egyikünknek, a másikon a másikunknak jut ez, de új pályán egy kicsit nagyobb hátrányt jelent. De holnap még lesz alkalmam dolgozni az egykörös tempómon.”

baku_f1_02

A német a második edzés vége előtt 20 perccel már kiszállt, mert műszaki hibával félre kellett állnia. Emiatt nem aggódik, nem a versenyre szánt erőforrásról volt szó.

“Nem ideális, de teli tankkal így is jó etapot mentem, szóval megtudtam, amit akartunk. Nem veszítettem sokat. A motor egy nagyon régi darab volt, szóval ha el is romlott, semmilyen gondot nem jelent. Emiatt nem aggódom.”

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.