F1: Gumigyilkos csavarok a bakui pályán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.18. 11.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség szombatra több ponton módosítani kényszerült a bakui utcai pályán, többek között a balesetveszélyes kerékvetőkön.

F1: Gumigyilkos csavarok a bakui pályán

A Forma-1-ben pénteken mutatkozott be az Európa Nagydíjnak otthont adó bakui utcai pálya. A falak közelsége, a bukóterek hiánya már az edzések előtt aggodalmat keltett néhány versenyzőben, majd kiderült, hogy a kerékvetők sincsenek rendben.

A GP2-esek péntek délutáni edzését meg is kellett szakítani ezek miatt, szombatra pedig komolyabb javításokat kell elvégezni, ugyanis a rögzítőcsavarok balesetveszélyesek. Az első F1-es edzésen a 6-os és 12-es kanyarokban található kerékvetők csavarjai a gumik 90 százalékát megsértették.

Szombatra az említett két kerékvetőt eltávolítják, festésre cserélik, valamint a 15-ös kanyarban is javítanak.

A versenyzői megbeszélés után úgy döntött az FIA, hogy a bokszutca be- és kijáratán is módosít: a bejárat sávját hosszabban festik le, míg a kijáratot egy kicsit szélesebbre veszik.

pirelli

A pálya mellett a versenyzők a Pirelli által meghatározott kötelező guminyomásra is panaszkodtak.

“Új rekordot értünk el a guminyomásnál, nyilván aggódtak a hétvégével kapcsolatban. A hátsóknál 22 psi-ig mentek fel, ez már nevetséges, sose volt még ennyi!” – mondta a címvédő Lewis Hamilton.

A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola pénteken azt mondta, elemezni fogják az adatokat, és megfontolják a módosítást:

“Összehasonlítjuk majd a telemetriai adatokat a szimulációnk eredményeivel, hogy meglássuk, szükséges-e módosítani az előírásokon. A dőlésszögön nem változtatunk, ugyanis a csapatok már annak megfelelően állították be az autókat, de megvizsgáljuk, hogy a nyomás tekintetében van-e mozgástér. Lefelé és felfelé is mehetünk. Általában nincs szükség ilyesmire, ugyanis nagyon pontosak a szimulációink. Mivel azonban innen nem volt előzetes adatunk, most először előfordulhat, hogy változtatni fogunk.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.