F1: “Visszafelé haladunk a biztonsággal”

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.17. 09.40

Több Forma-1-es pilóta kritikákat fogalmazott meg a hétvégén debütáló bakui utcai pályával kapcsolatban. Kevés a bukótér, rossz a bokszbejárat.

F1: “Visszafelé haladunk a biztonsággal”

A hétvégén Európa Nagydíj néven első ízben rendeznek Forma-1-es futamot Azerbajdzsánban, a főváros, Baku utcáin kialakított 6 kilométeres, gyors pályán. A Hermann Tike által megrajzolt nyomvonal sokak szerint izgalmas, azonban aggasztó a megszokottnál alacsonyabb biztonság, a kevés bukótér és egyéb furcsaságok is.

Csütörtökön számos F1-pilóta beszélt az aggodalmairól.

“Bizonyos területeken visszafelé haladtunk, nem értem, miért. Lehet, hogy eredetileg ellenkező menetirányú lett volna a pálya. Kár, mert sok tekintetben nagyon jó a létesítmény, minden nagyon jó minőségű. Tetszik a nyomvonal, néhol egész izgalmas, de lenne mit felülvizsgálni. Charlie (Whiting, versenyigazgató) biztosan azt mondja majd, hogy miért nem neki szóltam, de nem volt rá alkalmam, és szerintem most nem is fognak változtatni” – kezdte a versenyzői szakszervezet, a GPDA egyik igazgatói posztját betöltő Jenson Button.

baku_f1_12

“Némelyik kanyar nem tetszik. Annyit dolgoztunk a biztonság növelésén, folyamatosan fejlesztjük a pályákat, aztán itt meg a 3-as, 7-es, 14-es kanyarban nincs bukótér. A 7-es kanyarban van ugyan három TecPro-fal, meg aztán a betonfal. De nem igazán lehet mit tenni, ott egy épület. Kár ezért. Bízzunk benne, hogy elvégezték a szimulációkat! Monacóban sincs olyan sok bukótér, viszont ez itt egy gyors pálya, nem olyan, mint a monacói. Az épületeket nem lehet arrébb rakni, ez a gond. Addig nincs baj, amíg nem lesz baj, amíg nincs baleset vagy műszaki hiba.”

“Próbafutammal sem mentünk volna sokra, ha azon nincs baleset. De ha baleset lesz, akkor gond lesz. Úgy tudom, a biztonság érdekében mindenféle tesztet végeznek, hogy kiderüljön, milyen bukótér kell az egyes kanyarokhoz, legalábbis eddig így volt, remélhetőleg most is így csinálták! Mondjuk itt most nem ez látszik, de persze tévedhetek” – magyarázta az angol veterán.

baku_f1_02

A világbajnoki éllovas Nico Rosberg nagyon hasonlóan nyilatkozott:

“Igen, a bukóterek mindenképp aggasztóak egy kicsit, kettő-három nem néz ki valami jól. Szóval ez gond, de majd meglátjuk. Van az a kanyar, a 14-es, ahol a lejtő végén puszta fal van. Aztán ott a 3-as, meg a bokszbejárat is. Nem nagyszerű. Kénytelenek vagyunk bízni abban, hogy az FIA rendesen végzi a munkáját, ők végzik a számításokat, a szimulációkat, ők ismerik a sebességet, a pályaépítésnek pedig megvannak a szabályai. Nagyon remélem, hogy tartották magukat ezekhez, de a kanyarok láttán vannak kételyeim.”

baku_palya_18

A bokszutca bejárati sávja egy sikán után igen hosszan a célegyenessel párhuzamosan, csak vonallal elválasztva fut, ahol tartani kell a sebességet, ha a versenyzők nem akarnak a kelleténél több időt veszíteni, ez viszont kockázatos.

“Bokszbejáratnál mindig lehet időt nyerni, itt pedig különösen, mert ha valaki nem veszi olyan jól, hibázik, akkor fél másodperc vagy akár egy teljes másodperc is elúszhat. Vagy ütközés lesz belőle, vagy nagy időveszteség. Mondjuk nekem ezért tetszik” – véleményezte a Red Bull-os Daniel Ricciardo.

“Hatalmas baleset is lehet ott. Ha valaki ott akar nyerni egy másodpercet, abból nagy bukás lehet” – mondta erről Rosberg.

“Ilyen bokszbejáratot még sosem láttunk” – jegyezte meg a Williams brazil veteránja, Felipe Massa.

baku_f1_04

Nem mindenki volt ilyen aggodalmas, a Mercedes címvédője, Lewis Hamilton azt mondta, nincs gondja a kanyarokkal, a 16-osban “óriási bukóteret” látott, és a ferraris Sebastian Vettel is értetlenkedett egy kicsit a felvetéseken:

“Nem értem, miért kérdeznek erről már másodszor. Körbejártam, a pályát figyeltem, nem a bukótereket. Szerintem izgalmas, alig várom, hogy vezethessek rajta. A bokszbejárat tényleg kihívás lesz, de hát ezért vagyunk itt, nem? És amúgy is úgy tervezem, hogy a pályán leszek és nem a bukóterekben” – hangsúlyozta a GPDA másik igazgatói posztját elfoglaló négyszeres világbajnok.

Kommentek

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás az nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik a Mazda MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

Idén még nem parkoltak bunkóbb módon Budapesten

Egy diplomata-rendszámos Audit hanyagul a buszmegállóban hagyott gazdája. Mert miért ne? Úgysem vár senki a buszra.

Rosberg: Bottas nagyszerű megoldás

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg szerint a Mercedes jól választott utódot Valtteri Bottas személyében, azonban nem lesz könnyű dolga a finnek.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.