F1: Túl veszélyes az új utcai pálya?

Forma-1-es roncsderbi következik?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.16. 13.17

Sokan attól tartanak, hogy az igen gyors, bukóterek nélküli, falakkal övezett bakui utcai pályán komoly balesetek történhetnek. A pályán nem lehet hibázni, de a tervező szerint nem lesz baj.

F1: Túl veszélyes az új utcai pálya?

Miután az elmúlt egy-két napban a csapatok, pilóták és az újságírók befutottak Bakuba és körbejárták, saját szemükkel megvizsgálták az Európa Nagydíjnak otthont adó új utcai pályát, felmerült, hogy az igen gyors, néhol nagyon szűk, végig betonfalakkal övezett, bukótereket nélkülöző versenyhelyszín igen veszélyes lehet. Hibák, balesetek esetén törnek majd az autók.

A Force Indiá-s Sergio Perez az egyik legnagyobb kihívást jelentő F1-es pályaként jellemezte a bakuit.

“Ez jelenti a legnagyobb kihívást. Itt alig-alig fér bele a hibázás. Ha itt hibázik valaki, akkor másodperceket veszt, ha nem eleve a falban végzi. Olyan, mint Moncao, de gyorsabb. Kívülről, a szimulátoros munka és a bejárás alapján nagyon nehéznek látom.

“Ez a pálya kiemelkedik a naptárból. Nagyon nem megszokott. A kanyarok, a falnak csapódás rizikója. De tetszik, versenyzőként ez igazi kihívás. Mindannyian élvezzük, a többség szeretni fogja ezt a pályát.”

baku_03

Ugyan a legszűkebb pontján mindössze 7,6 méter a pálya átmérője, másutt 13,5 méter, és egy 2,2 km hosszú egyenes is van, Perez mégsem hiszi, hogy könnyű lesz előzni.

“Nagyon is nehéz lesz. Bár itt van az idény egyik leghosszabb egyenese, nem lesz könnyű előzni. Ezzel együtt nagyon tetszik, Tilke (Hermann, tervező) és Charlie (Whiting, versenyigazgató, FIA-megbízott) jó munkát végzett, igazi versenyzői pálya. Itt nem lehet hibázni, de ez tetszik, erről kéne szólnia az F1-nek.”

A pályát tervező Tilke visszautasította, hogy túl veszélyes lenne a versenyhelyszín.

“A kanyarok gyorsak, de simák, a falak pedig puhák, ugyanazt a technológiát alkalmaztuk, mint az amerikai oválpályás versenyeken. Ami a bukótereket illeti, az az FIA-n múlik. Elküldték Charlie-t, ő pedig keményen dolgozott a biztonságon.”

Kommentek

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.