A Pirelli a hosszú, két kilométeres egyenes miatt attól tart, hogy a gumikban állóhullámok alakulhatnak ki. Ilyenektől nagy tempójú szakaszok és kanyargós részek bizonyos kombinációja esetén kell tartani, a híres 2005-ös Amerikai Nagydíjtól emiatt kellett visszalépnie a michelines csapatoknak.

Az állóhullámok a tavalyi Belga Nagydíjon is szolgáltattak beszédtémát, a Pirelli szerint ez a jelenség okozhatta Sebastian Vettel defektjét is a futam végén. Emiatt döntött az FIA a guminyomási értékek szigorúbb meghatározásáról és ellenőrzéséről.

“A hosszú egyenesek állóhullámokat okozhatnak” – mondta Hembery, talán arra felkészítve a csapatokat, hogy Bakuban (is) az optimálisnál magasabb nyomással kell majd versenyezniük. “Noha nem tűnik túl félelmetesnek a pálya, ott van a hosszú egyenes, így nagyon óvatosnak kell lennünk a hullámmozgások kezelésével kapcsolatban.”

“Egy új pálya mindig okozhat meglepetéseket, ebben az esetben a hosszú egyenesre kell figyelnünk.”

Néhányan aggódnak a bakui pálya ideiglenes jellegű aszfaltja miatt is, a szakértők attól tartanak, hogy a 32-34 fokos hőmérsékletben megrepedezhet a burkolat. “Ha egy ideiglenes aszfalt elkezd töredezni, az komoly probléma, mert nem könnyű javítani” – figyelmeztetett Hembery.