A csapatok és az FIA monacói megbeszélésén eldőlt, hogy a két versengő koncepció közül a Mercedes által kitalált és a Ferrari által tesztelt fejvédő gyűrűt, az ún. glóriát vezetik be a Forma-1-ben 2017-ben, míg a Red Bull-féle szélvédőt további fejlesztésekig félreteszik.

Az Autosport cikke szerint az ok egyszerű volt: a Red Bull aeroscreen névre keresztelt megoldása az FIA saját tesztjein nem szerepelt túl jól, az egyik komoly problémát az jelentette, hogy az esetleges ütközéséknél a versenyző feje nagy erővel csapódhatna a “szélvédő” keretének, és úgy általában is túl nagy, nehézkes az eszköz.

A bevezetésre szánt glória végső, finomított változatánál ezek a problémák nem jelentkeznek, ezért hamarosan pályázatot is hirdetnek a külső szállító kiválasztására.

fejvedo

A glóriával is van azért gond: a keret és a kasztni közötti rés viszonylag nagy, így a kisebb repülő tárgyaktól nem véd – de az FIA úgy volt vele, hogy a részleges védelem is jobb a semminél.

Az Autosport szerint ezzel azért nem ért egyet mindenki a paddockban, egyesek úgy vélik, hogy kapkodva vezetik be a fejvédőt, okosabb lett volna 2018-ra kitűzni a dolgot, hogy addig a glóriát, az aeroscreent vagy más megoldásokat fejleszthessenek, tökéletesíthessenek.