F1: A Mercedes csakis Rosberggel tárgyal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.11. 13.53

A Mercedes egyelőre egyetlen más versenyzővel sem kezdett tárgyalásba, Nico Rosberg szerződéshosszabbítása a prioritás. A McLaren nem kapkod így Jenson Buttonért.

A 2016-os idényben számos nagy név aktuális szerződése utolsó évét tölti, a Ferrarinál Kimi Räikkönen, a Mercedesnél Nico Rosberg, a McLarennél Jenson Button, a Williamsnél Felipe Massa és Valtteri Bottas megtartása vagy lecserélése a kérdés, de még a Red Bull-os Daniel Ricciardo is mozdulhat, ha megfelelő ajánlatot kap.

A legkívánatosabb ülés természetesen a harmadik éve domináló Mercedesé, de nagyon úgy tűnik, hogy azt csak valami rendkívüli esetben kaphatja új ember.

“Nicóval akarjuk folytatni és ő is velünk akar maradni” – szögezte le a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff pénteken a montreali paddockban. “Folynak a tárgyalások, pozitívan alakulnak a dolgok. Senki mással nem tárgyalunk, ennyivel tartozunk neki, hiszen a 2010-es kezdetek óta hozzánk tartozik. Nagyon bízom benne, hogy hamarosan rendezhetjük az ügyet.”

kanada_f1_13

Rosberg nevében az egykori Benetton-, Ferrari- és McLaren-pilóta, későbbi Toro Rosso-főnök Gerhard Berger tárgyal a Wolff-fal és Niki Laudával, szinte osztrák belügy a szerződés.

“Gerhard képviseli Nicót, mert Nico nem szeretné ha bármi elvonná a figyelmét a versenyzésről. Gerhard pedig jól képviseli az érdekeit. Ezer éve ismerem Gerhardot, Nikivel is nagyon jó a kapcsolata, szóval jó ez így” – magyarázta Wolff.

Rosberg hosszabbítása a hírek szerint egyetlen dolgon múlik, és az nem a fizetés, sokkal inkább az új szerződés időtartama: a Mercedes állítólag egy évet kínál, hogy nyitva álljon a lehetőség neveltjük, Pascal Wehrlein előléptetésére, míg a német teljes, hároméves kontraktust szeretne.

but

A McLarennél még égetőbb kérdés a már bizonyított tehetség, Stoffel Vandoorne előléptetése, ugyanis a belga ifjonc nem fog még egy évet kispadozni. Szinte biztosra vehető, hogy ő kerül Fernando Alonso mellé 2017-re, míg Button a Williamshez vagy haza, Top Gear-műsorvezetőnek…

“Pillanatnyilag még nagyon élvezem a versenyzést, de hogy mi lesz, arra nem tudok válaszolni. Egyelőre nem gondolkodtam a jövőn. Mindig megkérdeznek, de én csak a jelennek élek” – nyilatkozta pár napja a 36 éves veterán.

Bár a Ferrari is kivár még Räikkönent illetően, és egyelőre valószínűbb a megtartása, több jelölt is ugrana a helyére.

Egyikük a Ferrari B csapat Haas pilótája, Romain Grosjean: “Nem én döntök erről, de nagyon örülnék neki! Ha Maranellóba hívnának, örömmel mondanék igent. A Ferrari nagyon nagy dolog, a Forma-1 legjelentősebb csapata. 18-19 éves koromben beszélgettem Jean Alesivel, aki azt mondta: először egyszerű Forma-1-es versenyző voltam, de utána Ferrari-pilóta lettem.”

kanada_f1_01

A Red Bullnál két csalódást is átélt Daniel Ricciardo is képben lehet a Ferrarinál, Kanadában meg is lebegtette a távozását – más kérdés, hogy ezzel nem maga alatt vágja-e a fát, hiszen a Red Bullnak köszönhet mindent.
“Hogy őszinte legyek, kizárólag a világbajnoki cím érdekel. Ha a Red Bull azt mondja, hogy pár évig még nem adhatunk világbajnoki címet, akkor egyszerűen oda akarnék szerződni, ahol azt mondják, igen, velünk a világbajnoki címért küzdhetsz. Engem csakis ez érdekel, csak az imázs kedvéért nem szerződnék sehova, az eredmény a lényeg” – nyilatkozta.

Kommentek

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.