A bakui utcai pályán az utolsó simításokat végzik, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting jelenlétében. Whiting maximálisan elégedett az előkészületekkel, nem is lehet kérdés, hogy a pálya megkapja-e a végleges jóváhagyást.

“Akármerre nézünk, mindenhol minőségi munka nyomai látszanak” – dicsérte Whiting a szervezőket. A pályának lesznek nagyon gyors, és kifejezetten lassú, szűk részei is, nincs még egy ilyen pálya a naptárban.

Az Auto, Motor und Sport számításai szerint a pálya gyors szakaszain a motorok nagyobb terhelést kapnak majd, mint Spában vagy Monzában. “Ha egy másik pályához kéne hasonlítanom, Szingapúrt mondanám, de itt sokkal nagyobb lesz a tempó” – fogalmazott Whiting.

A két helyszín közötti további különbség, hogy Szingapúrban villanyfényes futamot rendeznek, Azerbajdzsán viszont nappali verseny lesz. “Azt hiszem, így az első évben van elég problémánk világítás nélkül is. Majd talán egyszer” – nyilatkozta a verseny promótere, Arif Rahimov.

Bakuban már az utolsó réteg aszfaltot is lefektették, a védőkorlátok készültségi szintje 95 százalékos. A kilenc lelátóból nyolc már áll, a főlelátón a héten fejezik be a munkát.