Hosszas huzavona állapodtak meg a csapatok és az FIA a 2017-től érvényes motor- és erőkiegyenlítési szabályokról, amelynek része, hogy amennyiben szükség van rá, a nemzetközi szövetség kötelező jelleggel motorszállításra kötelezhet egy gyártót. Mivel jelenleg a Honda erőforrásai vannak legkevésbé lekötve az egy partnercsapattal, a japánokat köteleznék először szerződéskötésre esetleges igény esetén.

“Természetesen a McLaren nem akarja, hogy rajtuk kívül másra is koncentráljunk, hogy megosszuk a figyelmünket. Részemről egyetértek ezzel” – mondta Juszuke Haszegawa, a Honda F1-es programjának vezetője.

“A Honda sem akar felülről kikényszerített kötelezettségeket vállalni. A szabályt azonban elfogadták, és mi örömmel támogatjuk.”

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke szerint folyamatosak az egyeztetések az FIA illetékeseivel arról, hogy mi is vált kötelezővé. “Folyamatosan tárgyalunk erről a szabályról, vagy mondjuk úgy, megállapodásról az FIA és a motorgyártók között” – így Boullier.

“Többé-kevésbé egyetértünk a benne foglaltakkal. De vannak egyes részletek, amelyek pontosítást igényelnek. Megvan a saját véleményünk, tudjuk, hogy mit akarunk.”