A BMW 2009 végi kiszállása óta folyamatosan pénzügyi nehézségekkel küszködő Sauber bajai az idei évre súlyosbodtak, a dolgozóik fizetése újra és újra csúszik, az autó fejlesztésére, a tesztelésre nincs pénz, így viszont a pontok sem jönnek, ami az év végi pénzosztásnál is csökkenő bevételt jelent majd.

Nem is titok, hogy nagy a baj, de a főnök, Monisha Kaltenborn a svájci Sonntagsblicknek nyilatkozva tagadta, hogy a csapat lassú haláltusáját láthatjuk:

“Nem, nem hiszem. A cég két lábon áll. Az egyik a sporttevékenység, ez látszik a médiában, és ezen a téren nem állunk úgy, ahogy szeretnénk. De van más gazdasági tevékenységünk is, azonban svájci cégként erről nem vagyunk kötelesek beszámolni. Mindenesetre az utóbbi téren sokat erősödtünk az elmúlt években, folyamatosan bővítettük az üzletet. Persze a sajtóban megjelenő találgatások nem segítenek, épp ellenkezőleg.”

A kérdésre, hogy a dolgozók ezúttal megkapták-e az aktuális – májusi – fizetésüket időben, Kaltenborn nem tudott igennel felelni: “Ahogy korábban, most is találunk megoldást. A késések bosszantók, de ha késve is, mindig fizetünk.”

Nem a Sauber az egyetlen pénzügyileg küszködő csapat, a Force India sincs könnyű helyzetben, azonban náluk jut az autó fejlesztésére, Monacóban pedig dobogós helyezést is ünnepelhettek Sergio Perezzel.

“Önkritikusnak kell lennünk: ők jobb munkát végeztek a fejlesztés terén” – ismerte el a csapatfőnök. “Viszont nekik Mercedes-hajtásláncuk van, ami még mindig a legjobb. Mi is fejlesztjük majd az autót, bár nem lesz hatalmas ugrás. Abban viszont biztos vagyok, hogy szerzünk majd pár pontot. Nem lesz könnyű, de nem lehetetlen.”

kaltenborn

Kaltenborn elmondta, hogy a csapat jövőjének biztosítása érdekében “új és erős partnerre” van szükségük, és “több irányban is tárgyalnak”, azonban kizártnak tartja, hogy a Haashoz hasonlóan az egyik gyártó mögé besoroló “B csapatot” csináljanak a Sauberből.

“Mi ezt nem tekintjük opciónak. Versenycsapat vagyunk, ugyanakkor viszont nagyszerű szakembergárdával és infrastruktúrával rendelkező műszaki cég is. A Forma-1-ből nem szabad DTM-et csinálni, ahol csak három komoly gyári csapat van. Az F1-nek lételeme a sokszínűség és a műszaki verseny.”