F1: Haláltusáját vívja a patinás csapat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.06.06. 14.43

A súlyos pénzügyi nehézségekkel küszködő Saubernél dolgoznak a megoldáson, eladni viszont nem fogják magukat.

F1: Haláltusáját vívja a patinás csapat?

A BMW 2009 végi kiszállása óta folyamatosan pénzügyi nehézségekkel küszködő Sauber bajai az idei évre súlyosbodtak, a dolgozóik fizetése újra és újra csúszik, az autó fejlesztésére, a tesztelésre nincs pénz, így viszont a pontok sem jönnek, ami az év végi pénzosztásnál is csökkenő bevételt jelent majd.

Nem is titok, hogy nagy a baj, de a főnök, Monisha Kaltenborn a svájci Sonntagsblicknek nyilatkozva tagadta, hogy a csapat lassú haláltusáját láthatjuk:

“Nem, nem hiszem. A cég két lábon áll. Az egyik a sporttevékenység, ez látszik a médiában, és ezen a téren nem állunk úgy, ahogy szeretnénk. De van más gazdasági tevékenységünk is, azonban svájci cégként erről nem vagyunk kötelesek beszámolni. Mindenesetre az utóbbi téren sokat erősödtünk az elmúlt években, folyamatosan bővítettük az üzletet. Persze a sajtóban megjelenő találgatások nem segítenek, épp ellenkezőleg.”

A kérdésre, hogy a dolgozók ezúttal megkapták-e az aktuális – májusi – fizetésüket időben, Kaltenborn nem tudott igennel felelni: “Ahogy korábban, most is találunk megoldást. A késések bosszantók, de ha késve is, mindig fizetünk.”

Nem a Sauber az egyetlen pénzügyileg küszködő csapat, a Force India sincs könnyű helyzetben, azonban náluk jut az autó fejlesztésére, Monacóban pedig dobogós helyezést is ünnepelhettek Sergio Perezzel.

“Önkritikusnak kell lennünk: ők jobb munkát végeztek a fejlesztés terén” – ismerte el a csapatfőnök. “Viszont nekik Mercedes-hajtásláncuk van, ami még mindig a legjobb. Mi is fejlesztjük majd az autót, bár nem lesz hatalmas ugrás. Abban viszont biztos vagyok, hogy szerzünk majd pár pontot. Nem lesz könnyű, de nem lehetetlen.”

kaltenborn

Kaltenborn elmondta, hogy a csapat jövőjének biztosítása érdekében “új és erős partnerre” van szükségük, és “több irányban is tárgyalnak”, azonban kizártnak tartja, hogy a Haashoz hasonlóan az egyik gyártó mögé besoroló “B csapatot” csináljanak a Sauberből.

“Mi ezt nem tekintjük opciónak. Versenycsapat vagyunk, ugyanakkor viszont nagyszerű szakembergárdával és infrastruktúrával rendelkező műszaki cég is. A Forma-1-ből nem szabad DTM-et csinálni, ahol csak három komoly gyári csapat van. Az F1-nek lételeme a sokszínűség és a műszaki verseny.”

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.