700 milliót kaszált az Indy-győztes F1-tartalékos

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.31. 12.00

A Forma-1-ből öt verseny után kipottyant, de az Indy 500-at újoncként megnyerte. Visszatér-e Alexander Rossi az F1-be?

700 milliót kaszált az Indy-győztes F1-tartalékos

Az amerikai Alexander Rossi 16 éves korától Európában versenyzett, hogy megvalósítsa álmát, a Forma-1-es szereplést, azonban hosszú évekig csak kiscsapatok neveltjeként, tesztelőjeként kapott lehetőséget. A kaliforniai versenyző tavaly a Manornál öt futamon indult, de helyét nem tudta megtartani, ugyanis az indonéz Rio Haryanto több pénzt tudott magával vinni.

Rossi elvileg a Manor tesztelője maradt 2016-ra, de hogy ne unatkozzon, az amerikai Indycarban is szerepet vállalt az egyik élcsapat, az Andretti Autosport versenyzőjeként. A 23 éves pilóta vasárnap a jubileumi, 100. Indy 500-on is rajthoz állt, és újoncként meg is nyerte azt.

“Erre nem számítottam, igazán nem. Nem titok” – mondta a diadal után.

rossi_03

 

“16 évesen elhagytam Kaliforniát, Európába költöztem. A célom az volt, hogy eljussak a Forma-1-be. 10 éves koromtól erre vágytam. Azért mentem Európába, mert tesztlehetőséget kaptam a BMW Sauber-csapatnál, miután megnyertem a Formula BMW 2008-as világdöntőjét. Szóval elutaztam és elkezdtem Európában versenyezni.”

Mivel az igazi F1-es áttörés elmaradt, az USA-ban pedig azonnal a csúcsra ért, míg az F1-ben ő fizet, hogy alkalmazzák, a vasárnapi futamgyőzelemért viszont 2,5 millió dollárt (705 millió forintot) kapott, nagy kérdés, hogy látjuk-e még a Forma-1-ben az új sztárt.

“Azt biztosan állíthatom, hogy a közeljövőben nem vezetek Forma-1-es autót. Tartalékos vagyok, szóval csak üldögélek és próbálok fontosnak látszani. Vezetésről nincs szó, csak a bérautót vezetem ki a pályára. Itt, az Andretti Autosportnál viszont nagyon nagyon jól alakultak a dolgaim. Négy hónap alatt idáig jutottam.”

rossi_01

“Komoly kérdőjelek voltak az indycaros szereplésemet illetően, alappal, hiszen semmilyen tapasztalatom nincs az oválpályás versenyzésben. De a mostani siker pár dolgot tisztázott: egyrészt nincs vele gondom, másrészt élvezem is, harmadrészt elkötelezett vagyok a projekt iránt, szeretnék sikereket elérni az Indycarban, kíváncsian várom a jövőt.”

“Hogy hosszabb távon mi lesz, nem tudom, de pillanatnyilag nem is igazán izgat. Vasárnap délelőtt megnéztem a Monacói Nagydíjat, jó kis futam volt, de aztán nem foglalkoztam vele tovább, lapoztam, rajthoz álltam az Indy 500-on, megnyertem. Egyelőre csakis ez számít.”

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.