Az esős Monacói Nagydíjat Daniel Ricciardo a biztonsági autó mögött a pole-ból kezdhette, és bár a mercedeses Lewis Hamilton igen bátor döntéssel mindenki másnál tovább maradt kint a teljes esőgumikon, átvéve ezzel a vezetést az átmenetiekre váltó ausztráltól, a száraz gumikra váltásnál a Red Bull-os visszavehette volna az első helyet.

Hamilton a 31. körben ultralágyakat vett fel, Ricciardo egy körrel később ment ki a bokszba a tartósabb szuperlágyakért, amiket azonban a szerelők még csak akkor bontogattak a melegítőpaplanokból. A Red Bull-os versenyző Hamilton mögé, a 2. helyre tért vissza, a pályán pedig már nem tudott előzni.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner utólag így magyarázta a történteket:

“Tudtuk, hogy ekkor volt alkalmunk visszakerülni elé, ezért Daniel szupergyors utolsó kört futott. Hét vagy nyolc másodperccel gyorsabb volt, mint Lewis a csere utáni első körén. Láttuk, hogy ultralágyat vett fel, mi pedig időben – legalábbis úgy éreztük, hogy időben – döntöttünk arról, hogy az eggyel tartósabb szuperlágyat tesszük fel.”

“Szóval döntöttünk, de itt Monacóban a melegítőkön lévő gumik egy része a garázsban, más része viszont a garázs végében van, sajnos a szuperlágyak hátul voltak, nem voltak kéznél. A szerelők sietve csomagolták ki a lágyakat, de aztán szóltunk, hogy a szuperlágy kell, azok viszont hátul voltak, nem tudták időben előkészíteni őket.”

horner

“Ez kb. 10 másodperces késlekedést jelentett a kiállásnál, de Daniel még ennek ellenére is Hamilton mellé ért ki a pályára, ami mutatja, hogy mennyire gyors volt a bevezető köre. Az egész csapatnál megszakadt a szívünk, amiért így úszott el a győzelem, de együtt győzünk és együtt veszítünk, szóval bocsánatot kell kérnünk Danieltől, ugyanis nem tettünk meg mindent a sikeréért.”

“Kommunikációs hiba történt a fent ülő csapatvezetés és a garázsbeliek között, 30 másodperc alatt kellett mindent lezavarni. Más esetben semmi gond nem lett volna. Nem keresek kifogásokat, de tényleg nagyon kis hely van a garázsban ahhoz, hogy egyszerre tartsuk ott az extrém esőgumikat, az átmeneti esőgumikat és három különböző száraz keveréket is.”