F1: Így dobták el Ricciardo futamgyőzelmét

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.30. 10.29

A Red Bull csapatfőnöke elmagyarázta, hogyan úszott el Daniel Ricciardo monacói futamgyőzelme a végzetes kerékcserén.

F1: Így dobták el Ricciardo futamgyőzelmét

Az esős Monacói Nagydíjat Daniel Ricciardo a biztonsági autó mögött a pole-ból kezdhette, és bár a mercedeses Lewis Hamilton igen bátor döntéssel mindenki másnál tovább maradt kint a teljes esőgumikon, átvéve ezzel a vezetést az átmenetiekre váltó ausztráltól, a száraz gumikra váltásnál a Red Bull-os visszavehette volna az első helyet.

Hamilton a 31. körben ultralágyakat vett fel, Ricciardo egy körrel később ment ki a bokszba a tartósabb szuperlágyakért, amiket azonban a szerelők még csak akkor bontogattak a melegítőpaplanokból. A Red Bull-os versenyző Hamilton mögé, a 2. helyre tért vissza, a pályán pedig már nem tudott előzni.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner utólag így magyarázta a történteket:

“Tudtuk, hogy ekkor volt alkalmunk visszakerülni elé, ezért Daniel szupergyors utolsó kört futott. Hét vagy nyolc másodperccel gyorsabb volt, mint Lewis a csere utáni első körén. Láttuk, hogy ultralágyat vett fel, mi pedig időben – legalábbis úgy éreztük, hogy időben – döntöttünk arról, hogy az eggyel tartósabb szuperlágyat tesszük fel.”

“Szóval döntöttünk, de itt Monacóban a melegítőkön lévő gumik egy része a garázsban, más része viszont a garázs végében van, sajnos a szuperlágyak hátul voltak, nem voltak kéznél. A szerelők sietve csomagolták ki a lágyakat, de aztán szóltunk, hogy a szuperlágy kell, azok viszont hátul voltak, nem tudták időben előkészíteni őket.”

horner

“Ez kb. 10 másodperces késlekedést jelentett a kiállásnál, de Daniel még ennek ellenére is Hamilton mellé ért ki a pályára, ami mutatja, hogy mennyire gyors volt a bevezető köre. Az egész csapatnál megszakadt a szívünk, amiért így úszott el a győzelem, de együtt győzünk és együtt veszítünk, szóval bocsánatot kell kérnünk Danieltől, ugyanis nem tettünk meg mindent a sikeréért.”

“Kommunikációs hiba történt a fent ülő csapatvezetés és a garázsbeliek között, 30 másodperc alatt kellett mindent lezavarni. Más esetben semmi gond nem lett volna. Nem keresek kifogásokat, de tényleg nagyon kis hely van a garázsban ahhoz, hogy egyszerre tartsuk ott az extrém esőgumikat, az átmeneti esőgumikat és három különböző száraz keveréket is.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.