F1: Elfogadhatatlan viselkedés a kiscsapatnál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.30. 12.00

A Sauber versenyzői egymással ütköztek, majd kiestek a Monacói Nagydíjon. Hatalmas blama, a csapatfőnököt sikerült jól felbosszantani.

F1: Elfogadhatatlan viselkedés a kiscsapatnál

Bár a Sauber versenyzői a pontszerzés valódi esélye nélkül körözgettek a Monacói Nagydíjon, kettejük csatája mégis véresen komolyan alakult. A bokszból Felipe Nasrt a gyorsabb Marcus Ericsson elengedésére utasították, és amikor a brazil nem engedelmeskedett, a svéd pilóta a saját kezébe vette a dolgokat, ez pedig ütközéshez vezetett a Rascasse kanyarban. Az autók sérülései miatt pár körön belül mindketten végleg kiálltak.

A versenybírók utólag Kanadára szóló háromhelyes rajtbüntetést és két büntetőpontot osztottak ki Ericssonnak. A pilóta így nyilatkozott a verseny után:

“Az egész csapat számára kiábrándító ez, természetesen bocsánatot kérek! Le kell ülnünk, át kell beszélnünk a történteket, hogy Montréalban már egységes csapatként küzdhessünk a jó helyekért. ”

A baleset előzményeit így írta le a svéd:

“Körönként 3-4 másodpercet hoztam rajta, de beragadtam mögötte, kérdeztem a csapattól, hogy mi legyen. Azt mondták, szólnak neki, hogy cseréljünk helyet, hét-nyolc körön keresztül mondták, hogy szólnak neki, de nem történt semmi. Mondtam, hogy túl sok időt veszítünk, megpróbálom akkor az előzést. A mérnököm zöld utat adott, megpróbálkoztam ugyanott, ahol korábban Bottasszal is, gondoltam, hogy jó lesz ott, mert Nasrnak nem ment olyan jól az a kanyar korábban.”

“Szóval megpróbálkoztam a manőverrel, gondoltam, legrosszabb esetben visszasorolok mögé, de aztán vele nem úgy sült el, mint Bottasszal. Nem akarok panaszkodni Nasrra és másra sem, de szerintem elkerülhető lett volna az eset, ha az utasításokat végrehajtják.”

kaltenborn

A pénzügyi nehézségekkel küszködő, szponzorokat keresgélő Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn mindkét pilótát helyre tette a balesetet követően, azt nyilatkozta, ilyen többé nem fordulhat elő:

“Mindkét versenyzőnk elfogadhatatlanul viselkedett, az ütközés a teljes csapat munkáját tette semmissé. Marcus és Felipe is tisztában van vele, mekkora munkát kíván egy-egy versenyhétvége, nekik pedig az a dolguk, hogy végigcsinálják a futamot.”

“A helyzet áttekintése után fontos volt, hogy előrébb kerüljön a gyorsabb autónk, hogy kihasználhassunk bármilyen adódó lehetőséget. Az autók adatai alapján hoztuk a döntést. Zárt ajtók mögött rendeztük a kérdést, mindkét versenyzőt emlékeztettük arra, mi a dolguk. Ilyen incidens nem fordul elő többé.”

Kommentek

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.