F1: A Red Bull eldobta, Hamilton megnyerte

Forma-1 Monacói Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.29. 16.06

A Mercedes kiváló taktikai húzásának és a Red Bull bokszutcai hibájának köszönhetően Lewis Hamilton megszerezte idei első futamgyőzelmét a Monacói Nagydíjon. Ricciardo a 2., a Force Indiá-s Sergio Perez a 3.

F1: A Red Bull eldobta, Hamilton megnyerte

Megszerezte idei első, pályafutása 44. győzelmét Lewis Hamilton, aki Daniel Ricciardót és Sergio Perezt megelőzve nyerte meg a 2016-os Forma-1 Monacói Nagydíjat.  A Mercedes pilótája 2008-ban egyszer már nyert Monacóban.

Hamilton zseniális taktikával – a felszáradó pályán nagyon sokáig kint maradt esőgumival, majd egyből száraz gumira váltott, nem átmenetire – és szinte végig védekezve nyerte meg a futamot. Úgy került végleg Ricciardo elé, hogy a Red Bull elrontotta az ausztrál kerékcseréjét, nem voltak ugyanis ott az abroncsok, amikor kihajtott a bokszba. Utána végig próbálkozott, de nem tudott előzni.  Riccirado nagyon elkeseredett, Hamilton nagyon boldog volt a dobogón.

mon_fut_16

Hamilton győzelméhez az is kellett, hogy a futam elején, amikor Ricciardo már kissé ellépett, a Mercedes megkérte Nico Rosberget, hogy engedje el csapattársát, aki gyorsabb. Rosberg végül csak hetedik lett. A címvédő 43-ról 26 pontra csökkentette lemaradását csapattársához képest a bajnokságban.

A verseny meglepetése talán a Force India, amely végig erős volt, Perez harmadik helye mellett a hatodik Nico Hülkenberg is sok pontot hozott a csapatnak.

Számos kieső volt a futamon, így többek között Kimi Räikkönen, Max Vertsappen és a két Sauber is búcsúzott, utóbbiak egymással ütköztek össze.

Így zajlott a verseny

Hűvös – 17 fokos levegő- és 19 fokos aszfalthőmérséklet -, szürke időben, enyhe eső mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2016-os Forma-1-es Monacói Nagydíj startjához.

Az élről a szombaton pályafutása első pole-ját megszerző Red Bull-os Daniel Ricciardo indult, aki az időmérőn a Q2-ben a tartósabb szuperlágyon futotta legjobbját, így a starthoz is azt tehette volna fel, de az előnyös gumistratégiának keresztbe tett az eső.

mon_fut_38

 

Mellé az előző három monacói versenyt megnyerő bajnoki éllovas, Nico Rosberg állt fel, a második sorba a címvédő Lewis Hamilton és ferraris Sebastian Vettel került. A harmadik sorban a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és a Toro Rossó-s Carlos Sainz, a negyedikben csapattársaik, Sergio Perez és Danyiil Kvjat, az ötödikben a mclarenes Fernando Alonso és a williamses Valtteri Bottas foglalt helyet.

Kimi Räikkönen öthelyes hátrasorolás után a 11. rajtkockába állt fel, az esős-átmeneti futamokon általában brillírozó Jenson Button a 13. helyen várta a startot.

Az időmérőn autót törő két pilótánál a csapatok javításokat végeztek az autón, ezért Max Verstappen (Red Bull) és Felipe Nasr (Sauber) is a bokszutcából indult.

mon_fut_04

A vizes pálya miatt mindenki a kék jelzésű teljes esőgumival kezdett, méghozzá a biztonsági autó mögött, mivel az állórajt túl veszélyes lett volna.

A 2. körben Danyiil Kvjat kiment a bokszutcába, kormánykereket cserélt, a fékeit is ellenőrizték, így egy kör hátrányban tért vissza a mezőny végére, de a problémái nem oldódtak meg, így újra ki kellett mennie.

mon_fut_33

 

A biztonsági autó a 8. körre engedte el a mezőnyt. Ricciardo jól el tudott lépni, mögötte a mezőny szépen sorban vette az első kanyart, kivéve a renault-s Jolyon Palmert, aki a Ste Devote bukóterében végezte, miközben csapattársa, Magnussen átmeneti esőgumikra váltott.

 

Az angol pilóta épségben szállt ki az autóból, de a mentés idejére virtuális biztonsági autót hirdettek. Közben Button, Nasr és Kvjat is intermediate-re váltott, a mezőny végére kerültek.

mon_fut_39

A verseny a 10. körben indult újra, Ricicardo szép előnnyel ment az élen, de Hamilton nagyon nézelődött Rosberg mögött.

Kimi Räikkönen a Loewsben a falba csúszott, letört az első szárnya, azonban továbbment és a Portier-ben kiszorította Romain Grosjeant, aki hátramenetbe kapcsolva állt vissza a versenybe. A ferraris finn nem állt le, a letört szárnnyal még az alagúton is végigvezetett, majd az azt követő bukótérbe parkolta le az autót.

Az élmezőnyből elsőként Vettel váltott átmeneti esőgumikra a 14. körben, utána Alonso is kint járt ugyanezért. A 10-11. helyre tértek vissza. Őket Hülkenberg és Bottas követte, ugyanakkor odakint a két Mercedes helyet cserélt, Rosberg azonnal csúnyán le is szakadt Hamiltonról.

a_000_BB86H_europress_EZA

A 17. körre csak Ricciardo, Hamilton, Rosberg, Sainz, Perez és Massa volt teljes esőgumikon, míg a Williams veteránja mögött ott vonatozott Vettel, Hülkenberg és Alonso a jobb gumikon a 7-8-9. helyen. A 21. körben Rosberg is kiment intermediate-ekért, Massa is követte. Ugyanakkor a Rascasse-ban Magnussen és Kvjat közösen csúszott a falba. Mindketten kitolattak, folytatni tudták.

Közben kisütött a nap, rohamosan száradt az aszfalt, de Ricciardo és Hamilton továbbra is az első, teljes esőgumiszetten vezetett.

Az ausztrál a 23. körre vette fel az intermediate-et, Hamilton kivárt, öt kör után Ricciardo utol is érte, de előzni az íveken kívül, a vizes aszfalton nem volt képes.

Mögöttük a sorrend Rosberg, Perez, Vettel, Hülkenberg, Sainz, Alonso, Gutierrez és Verstappen volt a pontszerző helyeken.

A mezőnyből elsőként a sauberes Marcus Ericsson vett fel szárazpályás gumikat, rögtön ultralágyat.

Hamilton a 31. körben ment ki végül, és ultralágyakat kapott, Ricciardo viszont továbbment az intermediate-en. Hamilton után sorban jött Rosberg, Vettel, Hülkenberg, Sainz, gyakorlatilag mindenki ejtette az esőgumikat.

mon_fut_34

Ricciardo a 32. körben ment ki új gumikért, de a csapat elaludt, nem vártak rá, a garázsból hozták ki neki a szuperlágyakat, Hamiltonnak adták a vezetést. Óriási hiba, 5-10 másodpercet veszített.

A sorrend Hamilton, Ricciardo, Perez, Vettel, Alonso, Rosberg, Hülkenberg, Sainz, Verstappen és Button volt az első tízben. Gumijaik: ultralágy, szuperlágy, lágy, lágy, szuperlágy, ultralágy, lágy, szuperlágy, szuperlágy.

mon_fut_30

 

A 35. körben Verstappen ki is szállt a versenyből, ugyanis a Massenet-ben a szalagkorlátnak, ugyanúgy, mint a szombati szabadedzésen. Tőle függetlenül Magnussen is feladta, beállt a garázsba.

A virtuális safety car után a 37. körben ment tovább a verseny Ricciardo az alagút után támadott, de Hamilton agresszíven védte az ívet. A mezőny ezután beállt.

mon_fut_45

A Saubernél közben balhé alakult: Nasrt a csapattárs, Ericsson elengedésére utasították, aki ellenkezett és nem sietett végrehajtani az üzenetet. A svéd viszont nem akart várni, az 50. körben erőszakosan bújt be a Rascasse-ban a brazil mellé, összeakadtak, megforogtak, mindkét autó megsérült, Nasr egy, Ericsson négy kör után végleg ki is állt a bokszba.

A 67. körben egy nagy nejlon szállt be a pályára célegyenes végén, egy fél körre virtuális biztonsági autót hirdettek, amíg egy marshal kivitte.

mon_fut_37

Alonso 8 körrel a vége előtt esőcseppeket jelzett a rádión, de lassan érkezett az égi áldás.

Hamiltont három és fél másodperces hátránnyal üldözte Ricciardo, mögöttük Perez, Vettel, Alonso, Rosberg, Hülkenberg, Sainz, Button és Massa haladt a pontszerző helyeken.

mon_fut_19

Bár az eső egyre határozottabban esett, a mezőny már beért a fenti sorrendben, csak Hülkenberg előzte meg Rosberget. Hamilton így megnyerte idei első, pályafutása 44., 2008 után második Monacói Nagydíját. Ricciardo újra csalódottan lett 2., míg a Force India dobogófelelőse, Sergio Perez megint villantott.

A világbajnokság két hét múlva a Kanadai Nagydíjjal folytatódik.

mon_verseny

Kommentek

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.