F1: A Red Bull eldobta, Hamilton megnyerte

Forma-1 Monacói Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.29. 16.06

A Mercedes kiváló taktikai húzásának és a Red Bull bokszutcai hibájának köszönhetően Lewis Hamilton megszerezte idei első futamgyőzelmét a Monacói Nagydíjon. Ricciardo a 2., a Force Indiá-s Sergio Perez a 3.

F1: A Red Bull eldobta, Hamilton megnyerte

Megszerezte idei első, pályafutása 44. győzelmét Lewis Hamilton, aki Daniel Ricciardót és Sergio Perezt megelőzve nyerte meg a 2016-os Forma-1 Monacói Nagydíjat.  A Mercedes pilótája 2008-ban egyszer már nyert Monacóban.

Hamilton zseniális taktikával – a felszáradó pályán nagyon sokáig kint maradt esőgumival, majd egyből száraz gumira váltott, nem átmenetire – és szinte végig védekezve nyerte meg a futamot. Úgy került végleg Ricciardo elé, hogy a Red Bull elrontotta az ausztrál kerékcseréjét, nem voltak ugyanis ott az abroncsok, amikor kihajtott a bokszba. Utána végig próbálkozott, de nem tudott előzni.  Riccirado nagyon elkeseredett, Hamilton nagyon boldog volt a dobogón.

mon_fut_16

Hamilton győzelméhez az is kellett, hogy a futam elején, amikor Ricciardo már kissé ellépett, a Mercedes megkérte Nico Rosberget, hogy engedje el csapattársát, aki gyorsabb. Rosberg végül csak hetedik lett. A címvédő 43-ról 26 pontra csökkentette lemaradását csapattársához képest a bajnokságban.

A verseny meglepetése talán a Force India, amely végig erős volt, Perez harmadik helye mellett a hatodik Nico Hülkenberg is sok pontot hozott a csapatnak.

Számos kieső volt a futamon, így többek között Kimi Räikkönen, Max Vertsappen és a két Sauber is búcsúzott, utóbbiak egymással ütköztek össze.

Így zajlott a verseny

Hűvös – 17 fokos levegő- és 19 fokos aszfalthőmérséklet -, szürke időben, enyhe eső mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2016-os Forma-1-es Monacói Nagydíj startjához.

Az élről a szombaton pályafutása első pole-ját megszerző Red Bull-os Daniel Ricciardo indult, aki az időmérőn a Q2-ben a tartósabb szuperlágyon futotta legjobbját, így a starthoz is azt tehette volna fel, de az előnyös gumistratégiának keresztbe tett az eső.

mon_fut_38

 

Mellé az előző három monacói versenyt megnyerő bajnoki éllovas, Nico Rosberg állt fel, a második sorba a címvédő Lewis Hamilton és ferraris Sebastian Vettel került. A harmadik sorban a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és a Toro Rossó-s Carlos Sainz, a negyedikben csapattársaik, Sergio Perez és Danyiil Kvjat, az ötödikben a mclarenes Fernando Alonso és a williamses Valtteri Bottas foglalt helyet.

Kimi Räikkönen öthelyes hátrasorolás után a 11. rajtkockába állt fel, az esős-átmeneti futamokon általában brillírozó Jenson Button a 13. helyen várta a startot.

Az időmérőn autót törő két pilótánál a csapatok javításokat végeztek az autón, ezért Max Verstappen (Red Bull) és Felipe Nasr (Sauber) is a bokszutcából indult.

mon_fut_04

A vizes pálya miatt mindenki a kék jelzésű teljes esőgumival kezdett, méghozzá a biztonsági autó mögött, mivel az állórajt túl veszélyes lett volna.

A 2. körben Danyiil Kvjat kiment a bokszutcába, kormánykereket cserélt, a fékeit is ellenőrizték, így egy kör hátrányban tért vissza a mezőny végére, de a problémái nem oldódtak meg, így újra ki kellett mennie.

mon_fut_33

 

A biztonsági autó a 8. körre engedte el a mezőnyt. Ricciardo jól el tudott lépni, mögötte a mezőny szépen sorban vette az első kanyart, kivéve a renault-s Jolyon Palmert, aki a Ste Devote bukóterében végezte, miközben csapattársa, Magnussen átmeneti esőgumikra váltott.

 

Az angol pilóta épségben szállt ki az autóból, de a mentés idejére virtuális biztonsági autót hirdettek. Közben Button, Nasr és Kvjat is intermediate-re váltott, a mezőny végére kerültek.

mon_fut_39

A verseny a 10. körben indult újra, Ricicardo szép előnnyel ment az élen, de Hamilton nagyon nézelődött Rosberg mögött.

Kimi Räikkönen a Loewsben a falba csúszott, letört az első szárnya, azonban továbbment és a Portier-ben kiszorította Romain Grosjeant, aki hátramenetbe kapcsolva állt vissza a versenybe. A ferraris finn nem állt le, a letört szárnnyal még az alagúton is végigvezetett, majd az azt követő bukótérbe parkolta le az autót.

Az élmezőnyből elsőként Vettel váltott átmeneti esőgumikra a 14. körben, utána Alonso is kint járt ugyanezért. A 10-11. helyre tértek vissza. Őket Hülkenberg és Bottas követte, ugyanakkor odakint a két Mercedes helyet cserélt, Rosberg azonnal csúnyán le is szakadt Hamiltonról.

a_000_BB86H_europress_EZA

A 17. körre csak Ricciardo, Hamilton, Rosberg, Sainz, Perez és Massa volt teljes esőgumikon, míg a Williams veteránja mögött ott vonatozott Vettel, Hülkenberg és Alonso a jobb gumikon a 7-8-9. helyen. A 21. körben Rosberg is kiment intermediate-ekért, Massa is követte. Ugyanakkor a Rascasse-ban Magnussen és Kvjat közösen csúszott a falba. Mindketten kitolattak, folytatni tudták.

Közben kisütött a nap, rohamosan száradt az aszfalt, de Ricciardo és Hamilton továbbra is az első, teljes esőgumiszetten vezetett.

Az ausztrál a 23. körre vette fel az intermediate-et, Hamilton kivárt, öt kör után Ricciardo utol is érte, de előzni az íveken kívül, a vizes aszfalton nem volt képes.

Mögöttük a sorrend Rosberg, Perez, Vettel, Hülkenberg, Sainz, Alonso, Gutierrez és Verstappen volt a pontszerző helyeken.

A mezőnyből elsőként a sauberes Marcus Ericsson vett fel szárazpályás gumikat, rögtön ultralágyat.

Hamilton a 31. körben ment ki végül, és ultralágyakat kapott, Ricciardo viszont továbbment az intermediate-en. Hamilton után sorban jött Rosberg, Vettel, Hülkenberg, Sainz, gyakorlatilag mindenki ejtette az esőgumikat.

mon_fut_34

Ricciardo a 32. körben ment ki új gumikért, de a csapat elaludt, nem vártak rá, a garázsból hozták ki neki a szuperlágyakat, Hamiltonnak adták a vezetést. Óriási hiba, 5-10 másodpercet veszített.

A sorrend Hamilton, Ricciardo, Perez, Vettel, Alonso, Rosberg, Hülkenberg, Sainz, Verstappen és Button volt az első tízben. Gumijaik: ultralágy, szuperlágy, lágy, lágy, szuperlágy, ultralágy, lágy, szuperlágy, szuperlágy.

mon_fut_30

 

A 35. körben Verstappen ki is szállt a versenyből, ugyanis a Massenet-ben a szalagkorlátnak, ugyanúgy, mint a szombati szabadedzésen. Tőle függetlenül Magnussen is feladta, beállt a garázsba.

A virtuális safety car után a 37. körben ment tovább a verseny Ricciardo az alagút után támadott, de Hamilton agresszíven védte az ívet. A mezőny ezután beállt.

mon_fut_45

A Saubernél közben balhé alakult: Nasrt a csapattárs, Ericsson elengedésére utasították, aki ellenkezett és nem sietett végrehajtani az üzenetet. A svéd viszont nem akart várni, az 50. körben erőszakosan bújt be a Rascasse-ban a brazil mellé, összeakadtak, megforogtak, mindkét autó megsérült, Nasr egy, Ericsson négy kör után végleg ki is állt a bokszba.

A 67. körben egy nagy nejlon szállt be a pályára célegyenes végén, egy fél körre virtuális biztonsági autót hirdettek, amíg egy marshal kivitte.

mon_fut_37

Alonso 8 körrel a vége előtt esőcseppeket jelzett a rádión, de lassan érkezett az égi áldás.

Hamiltont három és fél másodperces hátránnyal üldözte Ricciardo, mögöttük Perez, Vettel, Alonso, Rosberg, Hülkenberg, Sainz, Button és Massa haladt a pontszerző helyeken.

mon_fut_19

Bár az eső egyre határozottabban esett, a mezőny már beért a fenti sorrendben, csak Hülkenberg előzte meg Rosberget. Hamilton így megnyerte idei első, pályafutása 44., 2008 után második Monacói Nagydíját. Ricciardo újra csalódottan lett 2., míg a Force India dobogófelelőse, Sergio Perez megint villantott.

A világbajnokság két hét múlva a Kanadai Nagydíjjal folytatódik.

mon_verseny

Kommentek

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.