F1: Ricciardo erőből verte le a Mercedest

Meglepetés Monacóban

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.28. 15.19

A Monacói Nagydíj időmérőjén a Red Bull-os Daniel Ricciardo kiváló tempóval, erőből verte meg a Mercedes versenyzőit, megszerezte pályafutása első pole-ját.

F1: Ricciardo erőből verte le a Mercedest

Daniel Ricciardo szenzációt hozott Monacóban: a Red Bull ausztrál pilótája elképesztő idővel, a Mercedeseket megelőzve győzött a kvalifikáción, ráadásul kiváló taktikai húzással a tartósabb gumin rajtol vasárnap.

A Mercedesnél Lewis Hamiltont megint utolérte a balszerencse, a Q3-ban motorhiba – az üzemanyagnyomással volt gond – miatt csak későn mehetett ki. A 3. lett, nem bírt Nico Rosberg idejével.

mon_edz_57

A Ferrari megint nem volt formában, Sebastian Vettel csak a 4. lett, Kimi Räikkönent (6.) pedig meg is előzte a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, ráadásul a finnre sebességváltó-csere miatt öthelyes hátrasorolás vár. Mindkét Toro Rosso bejutott a top10-be, a barcelonai győztes, Max Verstappen viszont már az első szakaszban összetörte a Red Bullját.

A McLaren hülyét csinált magából: azt ígérték, Monacóban a Ferrari nem is jelent majd fenyegetést rájuk, de az időmérőn a jobb eredményt elérő pilótájuk, Fernando Alonso is csak a 10. lett.

Így zajlott a kvalifikáció

Napos, meleg időben kezdődött a 2016-os Forma-1-es idény hatodik fordulója, a Monacói Nagydíj kvalifikációja Monte-Carlóban.

A Q1 18 percének kezdetén a manoros Rio Haryanto mögött a két Mercedes futott ki, majd rögtön utánuk a Ferrarik, de a kört senki sem fejezhette be, ugyanis Felipe Nasr Sauberjében hatalmas füstöt okádva megadta magát a Ferrari-motor, előkerült a piros zászló, megszakították az edzést.

Az autó kiemelése után folytatódott az immár két perccel rövidebb első szakasz. A Haasok után megint a Mercik és a Ferrarik mentek ki az elsők között. Érdemi gyors kör sokára született, ugyanis az ultralágyakon az első teljes körön is csak melegítették a gumikat.

mon_edz_36Hamilton 1:14,8-cal nyitott, Rosberg tőle 4 századra, Vettel a második körén viszont eléjük ugrott.

Az edzést 6 és fél perccel a vége előtt megint meg kellett szakítani, ugyanis Max Verstappen túl nagy tempóval érkezett az uszodához, a kerékvetőn eltörte a jobb első felfüggesztését és a szalagkorlátba csapódott.

Az utolsó nekifutásra a középcsapatok mentek ki, Vettel, a Mercedesek, Ricciardo és a Toro Rossók helyzete már biztos volt.

Az továbbjutó helyekért a sauberes Marcus Ericsson birkózott a Renault-kkal, végül Magnussen ment tovább. Nasr és Verstappen mellett búcsúzott a két Manor, Jolyon Palmer és Ericsson.

A Q2 elején gyakorlatilag a teljes mezőny kifutott, jött a gumimelegítés, mielőtt nekivágtak volna az igazi gyors köröknek. Hamilton 1:14,056-tal erős idővel állt az élre.

A végén a Williamsek erőlködtek nagyon, hogy bejussanak a fináléba, de nagyon nem ment nekik, velük együtt kiesett még a két Haas, Jenson Button a McLarennel, valamint a renault-s Magnussen.

mon_edz_26A leggyorsabb kör Rosbergé volt, még 13 ezredet faragott Hamiltonéból, ami érdekes, hogy Ricciardo szuperlágyon futotta meg továbbjutó idejét, így ő vasárnap a tartósabb keveréken rajtolhat majd, komoly stratégiai előny.

A Q3-ban a Red Bull ausztrálja futott ki a pályára, hátrébb viszont Lewis Hamilton motorproblémát jelzett a rádión, félre is húzódott a bokszutca kijáratánál. A szerelők sprinteltek az autóhoz, hogy visszatolják a garázsba.

mon_edz_59Az első érdemi mért idő is Ricciardóé volt, aki elképesztő, 1:13,6-os kört ment, még Rosberg is három tizeddel rosszabbat futott. A Mercedes közben Hamiltont is pályára küldte.

Az utolsó percekre Ricciardo és Rosberg is kiment, a pole sorsa nyitott volt. A Merci-pilóták keményen próbálkoztak, de sem Hamilton, sem a német nem bírt a Red Bull idejével, az ausztrál megszerezte Forma-1-es pályafutása első pole pozícióját.

Mellőle Rosberg, mögülük Hamilton és Vettel, majd a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és Carlos Sainz, Perez és Kvjat, Alonso, Bottas és a sebességváltó-csere miatt öt helyet hátralépő Kimi Räikkönen (6.) rajtol majd vasárnap.

mon_kvali

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.