A Forma-1-es gumiszállító Pirelli 2016-ra egy ötödik, ultralágy keverékű gumit fejlesztett, a leggyorsabbnak szánt fokozat pedig a hétvégi Monacói Nagydíjon mutatkozik be. Az olasz cég motorsportfőnöke, Paul Hembery elégedett volt a csütörtöki edzések tapasztalataival:

“Jó visszajelzéseket kaptunk az ultralágy gumiról, mindent teljesített, amit vártunk tőle: extra teljesítmény, és a stratégiát illető potenciál. Szerintünk több mint 15 kört kibír majd, mielőtt cserélni kell. Sok-sok adatot néznek majd át a csapatok, mielőtt kialakítják a végső stratégiát, és persze addig még a pálya is változik egy kicsit” – mondta.

Lewis Hamilton biztos nem azok közé tartozott, akik pozitív visszajelzést adtak, ugyanis a címvédő szerint az ultralágy is túl tartós, ezért csak a szokásos körmenet, unalmas verseny várható vasárnapra:

“Sajnos valószínűleg pont olyan lesz a futam, mint eddig. Nem lesznek nagy húzások, amik jobbá tehetnék a futamot. Az elmúlt két, három, négy évben egykiállásos verseny volt, ami nagyon unalmas. Mindenki tudja, hogy a pole-ból induló szinte biztosan győz. Egykiállásos futam, körmenet.”

monaco_edz_01

“Pár napja egy barátommal sms-eztem, azt mondta, nem jön majd Monacóba, mert ott csak vonatozás megy. Én mondtam, hogy ott leszek a vonatban, remélhetőleg az elején. Azon is gondolkodtam, hogy mennyire menőn néz ki ez a pálya éjszaka. Miért nem tartunk itt két futamot? Miért nincs több bokszkiállás? Az ultralágy valójában nem lágy. Ultra-ultra-ultra-ultra-ultralágy kellene, négy fokkal lágyabb a mostaninál, hogy tényleg több kerékcsere legyen. Az megkeverné a dolgokat, meg persze a biztonsági autó.”

“Az első monacói versenyeimen több kiállás volt, és sokkal izgalmasabbak voltak. De nem adnak ilyen gumikat. Idén két másodperccel gyorsabbak leszünk, mint tavaly, de előzni ugyanúgy nem lehet majd.”