F1: Ettől táltosodhat meg a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.18. 11.25

A Renault és a Red Bull versenyzője is dicsérte a francia gyártó új motorját az első tesztnap után. Kezdhet aggódni a Ferrari?

A Renault már az idény elején jelezte, hogy új továbbfejlesztett erőforrással készül a Kanadai Nagydíj idejére. A francia gyártó a héten Barcelonában zajló teszten próbálja ki a pályán az új specifikációjú motort, amelyet tűkön ülve várnak a Red Bullnál (is). ocon “Meg fognak lepődni! Nagyon jó, igazán jó. Már most megmondhatom, hogy gyorsabb lesz. Érezhető a különbség. Bár az első szabadedzésen csak egy kicsit vezettem (a régi motorral), így is azonnal észrevehető a különbség” – mondta az erőforrásról a Renault tesztelője, Esteban Ocon. “Nyilván nem visszük 100 százalékig az első teszten, de összességében a megbízhatósága is jó volt, semmilyen probléma nem akadt, 105 kört mentem, szóval nagyon jól debütált” – tette hozzá. A Renault gyári csapata persze inkább csak gyakoribb pontszerzést remélhet az új motortól, de a Spanyol Nagydíjon a régi darabbal is futamot nyerő Red Bullnál a további győzelmek, a Ferrari átugrása és a Mercedes megszorongatása lehet az eredmény. A Daniel Ricciardo autójában TAG Heuer néven dolgozó egység bizakodással töltötte el az ausztrált is, olyannyira, hogy már Monacóban szeretné versenyen is használni. ricciardo “A fejlődés egyértelmű. Még egy utolsó lépés hiányzik, egy kis lépés, hogy beérjük a Mercedest, de egyre közelebb vagyunk, ami nagyon izgalmas. Monaco jelenti majd a legjobb esélyt erre. Nyilván a múlt hétvégén is megkaptuk az esélyt, de a tempó tekintetében Monaco még izgalmasabb lesz.” “Úgy gondolom, hogy összességében elégedettek lehetünk a dolgok alakulásával, elégedettek lehetünk a mai nappal, a motor megbízható volt, minden a lehető legsimábban ment. Ha lehetséges, már Monacóban is szeretnénk használni, de ha az nem is megy, mindenképp csak idő kérdése.” A Renault Sport főnöke, Cyril Abiteboul a hét elején azt mondta, hogy a biztató jelek és a Red Bull sürgetése ellenére inkább tartanák a kanadai bevetést, ugyanis a motorerő szempontjából nem túl nagy igényű monacói utcai pályán nem jelentene komoly előrelépést a motor, emellett a megbízhatóság és a vezethetőség terén is biztosra akarnak menni.

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

Régen a járhatatlan sártengerré változó földutakat gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal. A járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.