F1: Mikor kap új motort a Red Bull?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.17. 15.42

Bár a Red Bull szeretné mielőtt megkapni a Renault új fejlesztésű erőforrását, a motorgyártó ragaszkodik a későbbi, kanadai bevetéshez.

F1: Mikor kap új motort a Red Bull?

A Red Bull Racing a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíjon megmutatta, hogy egyre versenyképesebb, a futamgyőzelem után szeretnék is továbbvinni a lendületet. A motorgyártó Renault-val sokat javult a viszony tavaly óta, már a 2017-es szerződéshosszabbítás is lehetséges, de nagy kérdés, hogy mit tud a franciák új fejlesztésű, a Kanadai Nagydíjra szánt erőforrása. A Red Bullnál türelmetlenül várják az új motort, akár már Monacóban bevetnék, ha lehet. “Majd meglátjuk, mi lesz a teszten, de ha van rá lehetőség, hogy még versenyképesebbek legyünk Monacóban, akkor nyilván élni szeretnénk vele. De a döntés a renault-sok kezében van, nem a miénkben. Elvégezzük a tesztet, ők pedig megnézik a számokat” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a kedden és szerdán Barcelonában zajló gyakorlásról. A Renault Sport vezetője, Cyril Abiteboul jelezte, hogy ők inkább maradnának az eredeti tervnél, semmiképp sem szeretnék elkapkodni az új erőforrás bevezetését, főleg, hogy Monaco nem is ideális helyszín erre: “Először is biztosítani akarjuk, hogy minden rendben működik, és ez csakis a teszten válik világossá, vagy akár még akkor sem. Ez a megbízhatóságtól kezdve a vezethetőségen keresztül a hűtésig mindenre vonatkozik. Pontosan erre való a tesztelés, szerencsénk, hogy most van rá lehetőségünk.” abiteboul “Másodsorban Monaco problémás, ugyanis sokkal kevésbé számít ott a motorerő, ezért nem szeretnénk elvinni oda egy fejlesztést, ami aztán alulmúlná az emberek elvárásait. Monacóban nem sokat számítana az új motor, mert ott az erő helyett a vezethetőség számít igazán, viszont a vadonatúj motoroknál az utóbbi sosem tökéletes még.” “Szóval lehet, hogy erősebb lenne a motor, de a köridő tekintetében mégis elmaradnánk a mostani formától. Nem a nagyobb teljesítményt, hanem a jobb köridőt célozzuk, majd a teszt elemzései után meglátjuk, megéri-e az új motort bevetni.” A kérdésre, hogy mekkora esélyt lát arra, hogy a jövő héten már az új motort küldjék pályára, Abiteboul így felelt: “Nagyon kicsit.”

Kommentek

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.