A Red Bull-os Max Verstappen történelmet írt, amikor a Spanyol Nagydíjon a csapatnál töltött első hétvégéjén futamot nyert és 18 évesen ő lett a Forma-1 történetének legfiatalabb győztese. A dobogón így nyilatkozott a holland tehetség: “Szinte tartóssági versenynek éreztem a futamot, főleg az utolsó 10 kört. El sem tudtam hinni, hogy én vezetem a versenyt. De jól kezeltem a gumikat és a lehető legjobb stratégiát kaptam. Egészen hihetetlen. A Mercedesek balesete után egész jól bírtam a lágy gumikkal, aztán elkezdtek kopni, a csere mellett döntöttünk, a közepes keveréken pedig nagyszerűen viselkedett az autó.” “Kimi nyomást gyakorolt rám, de itt nehéz előzni, szóval az volt a lényeg, hogy ne hibázzak, ne fékezzem el magam, és sikerült. A dobogót tűztem ki célul, de az egészen fantasztikus, hogy rögtön győzelemmel kezdtem!” a_000_DV2228848_europress_E   A 2. helyen beérő ferraris Kimi Räikkönen nem csattant ki az örömtől: “Nagyon örülök Max sikerének, de a magam eredménye miatt csalódott vagyok, de ilyen a versenyzés. Gyors voltam, de az utolsó kanyarokban nem tudtam elég közel kerülni, mert odalett a leszorítóerő. Mindent megpróbáltam, de nem volt elég. Az időmérő után elégedett lettem volna a 2. és 3. hellyel, de úgy, hogy ennyire közel voltam a győzelemhez, inkább csalódást keltő.” A 36 éves Räikkönen és a 18 éves Verstappen személyében a mezőny legidősebb és legfiatalabb pilótája állt a dobogóra. “Max jó versenyző és most már jó csapatnál van. Igen, ő a legfiatalabb, én a legöregebb, de az még ijesztőbb, hogy én még versenyeztem az apja, Jos ellen is!” – mondta a finn. a_000_DV2228858_europress_E Sebastian Vettel (3.) is méltatta a Red Bull “új Vetteljét”: “Gratulálok Maxnak, ez az ő napja! Szerettem volna a győzelemért küzdeni, de így is szép eredményt hozott a csapat, pedig tegnap nem volt túl jó napunk. De ez most Max napja, sportemberként pedig tiszteletben tarjuk ezt.” Míg előrébb Räikkönen kergette Verstappent, hátrébb Vettelnek az őt üldöző volt csapattárssal Daniel Ricciardóval gyűlt meg a baja, a Red Bull ausztrálja nagyon keményen támadta, amíg defektet nem kapott. “Naná, hogy annál az esetnél panaszkodtam a rádión, mert ha nem alkalmazkodtam volna hozzá, akkor baleset lett volna a manőveréből. Másrészt persze ilyen a verseny, próbálkozott. Sokszor küzdöttünk már egymás ellen és mindig élvezetes. Az utolsó két körben aztán megszűnt a nyomás, miután defektet kapott. A Mercedes-versenyzők balesete után azt reméltem, hogy megnyerhetem a futamot. Mindent megpróbáltam, de visszatekintve a rosszabb stratégiát választottuk, de most már mindegy is.” A mercisek kiesése után jó darabig vezető, de a rossz gumistratégia miatt visszaeső, majd a végén a defekt miatt épp csak negyedikként beérő Daniel Ricciardo így beszélt: “Vezettem a versenyt, karnyújtásnyira volt a győzelem. De háromkiállásos stratégiát választottunk, ráadásul későn is cseréltem, Seb elém is került, pedig a végsebességünk gyengébb, és ezen a pályán előzni is nehéz. Nem volt értelme. Eredetileg azt hittem, hogy mindenki más is három kiálláson lesz, de nem így történt. Bosszentó, mert eldobtuk a győzelmet. Nem is értem, miért én kaptam a három kiállást, mert általában az előrébb lévő kapja a jobb stratégiát.” “Nem szeretnék rossz vesztesnek tűnni, Max ma futamot nyert a csapattal az első versenyén. Akármi is történt, ő ért be elsőként, nagy nap ez a számára, gratulálok neki! El vagyok keseredve, de nem Max miatt, egyszerűen csak a helyzet miatt.” g_531574638_europress_EZA Az ausztrálnak nagyon nem tetszett, hogy Vettel panaszkodott rá a rádión. “Úgy tudom azt mondta, hogy túl agresszív voltam. Tipikus. A mezőny 99 százalékától eltérően én legalább megpróbálkoztam az előzéssel. Néhányszor megpróbáltam, de nem jött be. De legalább nem üldögéltem beérve a 4. hellyel. Tudtam, hogy egyre közelebb érek a vezetőkhöz, Seb pedig akadályt jelentett a dobogós helyezés, az esetleges győzelem előtt, szóval naná, hogy megpróbáltam!”