F1: Mercedes-katasztrófa, Verstappen futamot nyert

Forma-1 Spanyol Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.15. 15.50

A Forma-1-es Spanyol Nagydíj rajtjánál a Mercedes versenyzői balesetbe keveredtek, a futamot a Red Bullhoz erre a hétvégére átültetett 18 éves Max Verstappen nyerte meg. Mögötte Räikkönen és Vettel.

F1: Mercedes-katasztrófa, Verstappen futamot nyert

Első Red Bull-os versenyén fantasztikusan debütált Max Verstappen, megnyerte a Spanyol Nagydíjat, megelőzve a ferraris Kimi Räikkönent és Sebastian Vettelt. A remekül rajoltó fiatal holland sikerét még különlegesebbé teszi, hogy a verseny utolsó 15-16 körét úgy kellett teljesítenie, hogy a Ferrari finn pilótája ott loholt mögötte és folyamatosan kereste a támadási pontot. A Torro Rossótól a héten a nagycsapathoz átültetett fiú azonban nem hibázott. a_000_DV2228797_europress_E Hasonló nyomás alatt zárt Vettel is – aki egy fura kerékcsere miatt került Räikkönen mögé  -, mígnem az őt üldöző  Daniel Ricciardo autója egy körrel a vége előtt defektet nem kapott. A másik Red Bull-os így is negyedik lett . Verstappen sikerével ezzel elvette Sebastian Vettel rekordját. A német 20 évesen szerezte első dobogóját, míg Verstappen most csak 18 éves. Értelemszerűen ő a sorozat valaha volt legfiatalabb győztese is. g_531517988_europress_EZA Az, hogy erről a két csapatról van szó, nem véletlen, ugyanis a két Mercedes a rajt után összeütközött és kiestek a versenyből. Ezzel a Ferrari sokat javított a bajnokságban. Viszonylag sok kieső volt a spanyol versenyen, hiszen a merciken túl Romain Grosejn, Fernando Alonso, Nico Hülkenberg sem tudta befejezni a futamot. Mindhárman műszaki hiba miatt búcsúztak. A top 10-be viszont a két Red Bull mellett a két Toro Rosso is befért, a kér Williams, a mclarenes Jenos Button, és a Force Indiá-s Serrgio Perez mellett Így zajlott a futam A szombati időmérővel gyakorlatilag egyező körülmények mellett, napos, meleg időben (22 fokos levegő-, 40 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel az autók a 2016-os Forma-1-es idény ötödik versenye, a Spanyol Nagydíj startjához a pályára. A barcelonai rajtrács legelőkelőbb helyére a címvédő Lewis Hamilton állhatott, mellőle csapattársa, a bajnoki éllovas Nico Rosberg indult. A Mercedesek mögül a Red Bull párosa (Daniel Ricciardo és a frissen előléptetett Max Verstappen), a Ferrari-pilóták (Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel), a williamses Valtteri Bottas, a Toro Rosso hazai ifjonca, ifjabb Carlos Sainz, a Force Indiá-s Sergio Perez, végül a McLaren helyi hőse, a Q3-ig idén először eljutó Fernando Alonso indult. Az egy szem manoros Rio Haryantón (22.) kívül a teljes mezőny a lágy gumit vette fel az első etapra, az indonéz közepes keveréken startolt. a_000_AP3G2_europress_EZA A lámpák kialvásakor Rosberg reagált jobban, az első kanyarban külső íven ment el Hamilton mellett, az angol viszont visszatámadott a 3. kanyar utáni egyenesen. A német a pálya belső felére húzódott, a címvédő kiment a fűre, megpördült, forgás közben pedig Rosberg autóját is magával vitte a kavicságyba, mindketten kiestek. Beküldték a biztonsági autót. A safety car mögött Ricciardo, Verstappen, Sainz, Vettel, Räikkönen, Bottas, Perez, Button, Alonso és a hassos Romain Grosjean haladt a top10-ben. a_000_AP3FT_europress_EZA Az újrarajtolásnál nem történt pozíciócsere az élmezőnyben, csak Danyiil Kvjat próbálkozott Grosjeannal, sikertelenül. Vettel a 8. körben előzte meg Sainzot, a fiatal spanyol nem tudott tovább hátvédet játszani. A következő körben a célegyenes végén Räikkönen is támadott, de Sainz kivezette a bukótérbe, a Toro Rosso mögé sorolt be. A 10. körben a finn sikeresen ment el mellette. A kerékcseréket Felipe Massa kezdte a 9. körben, utána gyakorlatilag az egész mezőny elindult a bokszutcába. A vezető Ricciardo a 12., Verstappen, Räikkönen a 13. körre vett fel közepes keveréket. Verstappen Ricciardo mögé tért vissza. Vettellel sokáig kivártak, ő a 16. körben kapta meg a közepes keveréket, a 3. helyre tért vissza, de egy kis lépéselőnybe került. A Haas versenyzőit tartották kint legtovább, Grosjean a 4. helyről ment ki, második etapjára is lágyakat kapott, a 11. pozícióban csatlakozott vissza mezőnybe. Gutierrez az 5. helyről ment ki, de csak a 17. helyre tért vissza. A kerékcserék után Ricciardo, Verstappen, Vettel, Räikkönen, Bottas, Sainz, Perez, Button, Alonso és Massa haladt a top10-ben. Nico Hülkenberg a 22. körben kényszerült feladni a versenyt, amikor az autója hátsójából lángok csaptak ki. A német félreállt, majd a marshaltól szerzett oltókészülékkel maga kezelte a helyzetet. A kerékcserék második hullámát is Massa indította, a 26. körben ment ki a brazil. A vezető Ricciardo a 29. körre vette fel harmadik szettjét, lágy keveréket kapott. Vettel egy körrel később tette meg ugyanezt. Verstappen a 35. körben váltott közepes keverékekre, ő már a célba érésig azzal készült. A Ferrari Räikkönennel a Red Bull-os holland stratégiáját követte le, ő a 36. körben kapott közepeseket. Közben a Haasnál zajlott durva házon belüli csata, Gutierrez igen erőszakosan vette el a 11. helyet Grosjeantól. Vettel a 38. körben a vártnál jóval korábban cseréltek kereket, a német közepeseket kapott. A német a 4. helyre, Räikkönen mögé esett vissza. Ricciardót a Red Bull a 43. kör végén újabb kerékcserére hívta, közepeseket tettek fel. Verstappen átvette a vezetést, mögötte Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Sainz, Perez, Gutierrez, Kvjat és Massa a pontszerző helyeken. Fernando Alonso futama a 47. körben ért véget, az autó hajtása elment, félrehúzódott. “No power, no power” – mondta a rádión. Räikkönen a 45. körtől egyre inkább nyomás alá helyzete az élen haladó tinit, aki viszont jól tartotta magát. Mögöttük Ricciardo kergette Vettelt. Óriási feszültségben sorjáztak a körök. Ricciardo az 59. kör kezdetén bújt be Vettel mellé, de túl mélyen fékezett, kis híján kiütötte a Ferrarit. A négyszeres világbajnok a jobb íveken visszatámadott, és kemény csatában visszavette a 3. helyet. Ricciardo a 65. körben szállt ki a küzdelemből, amikor bal hátsó defektet kapott. Az ausztrál kénytelen volt a bokszba hajtani. a_066_DPPI_00116005_566_eur Verstappen ugyanakkor magabiztos vezetéssel a célig őrizte az első helyet, első Red Bull-os versenyén futamot nyert, egyben a Forma-1 történetének legfiatalabb dobogósa és legfiatalabb győztese lett. Mögötte a két Ferrari-pilóta hozta a két dobogós helyet, míg Ricciardo a kényszerű kerékcseréje után is beért a 4. helyen. A további pontokon a williamses Bottas, a Toro Rossó-s Carlos Sainz, a Force Indiá-s Sergio Perez, Felipe Massa és a mclarenes Button osztozott. barc_fut

Kommentek

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.