F1: Veszélyes tiltás jöhet Monacótól?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.13. 13.44

A Nemzetközi Automobil Szövetség ugyan elhalasztotta a sisakfóliák vezetés közbeni eldobására vonatkozó tilalom bevezetését, de Felipe Massa szerint később sem lenne szükség ilyesmire.

F1: Veszélyes tiltás jöhet Monacótól?

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon felhívta a csapatok és pilóták figyelmét arra, hogy a szabályok szerint a bokszutcában és a versenypályán tilos bármit is kidobni az autóból, ezért a levehető sisakfóliákat sem hajigálhatják el a versenyzők. A csapatok Melbourne-ben végül azt kérték, hogy várjanak egy kicsit az előírás szigorú betartatásával, amíg valami megoldást találnak a kérdésre, az FIA akkor a Spanyol Nagydíjig adott haladékot. A felügyelőszervezet a mostani versenyhétvége előtt változtatott, még egy kicsit halasztották a dolgot, ugyanis a csapatok a jövő heti kétnapos teszten szeretnének kipróbálni bizonyos megoldásokat, azonban Monacótól már biztosan nem lesz pardon, aki eldobja a sisakfóliát, büntetésre számíthat. massa_sisak A veterán Felipe Massának egyáltalán nem tetszik a tervezett szigorítás. “Szerintem semmi szükség erre. Hallottam olyan érveket, hogy a fólia bekerülhet az autó fékhűtőjébe és túlmelegedést okozhat, de sosem láttam ilyen okból történt balesetet. A fóliák viszont nagyon is fontos szerepet játszanak a látás szempontjából, hagyniuk kellene, hogy eldobhassuk, ha szükséges. A sisakrostély néha igen gyorsan bekoszolódik, biztonsági szempontból fontos, hogy azonnal tisztítani is tudjuk” – magyarázta a William versenyzője Barcelonában. A Haas francia pilótája, Romain Grosjean meglepve hallotta nemrég, hogy csak Spanyolországtól, vagyis Monacótól él majd a tilalom, ő maga ugyanis már Melbourne-től óta a pilótafülkében gyűjtögette a letépett fóliákat. “Vicces, mert én azt hittem, már Ausztráliától érvényben volt a tiltás. Én a pilótafülkében gyűjtöttem őket, amíg Oroszországban meg nem tudtam, hogy nem kell. Hogy mi lesz Monacótól? Talán kesztyűtartó kell az autókba!” grosjean_sisak

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.