Az Auto, Motor und Sport úgy tudja, hogy a McLaren-Honda levélben fordult a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) a verseny alatti guminyomás-csökkentést illetően. A Pirelli az idei évre a korábbiaknál jelentősen magasabb kötelező guminyomást írt elő, a változtatás nem is túl népszerű a csapatok körében, olyannyira, hogy egyesek akár trükköznek is. Az FIA és a gumigyártó állítólag két csapatnál – egy él- és egy középcsapat – is rendszeresen 2 PSI-s nyomáscsökkenést érzékelt a futamokon. A Mercedes cáfolta, hogy ők lennének az egyik bűnös: “A guminyomás csökkentésére szolgáló megoldások véleményünk szerint hátrányos mellékhatásokkal járnának” – közölték. A Force India csapatigazgatója, Andy Stevenson azt mondja, a szükséges technológia túl költséges lenne a kisebb csapatok számára. A gyanú szerint a Red Bullról és a Toro Rossóról van szó. A McLarennél úgy vélik, a trükköző csapatok dupla falú felnivel mérik a rajtot megelőző ellenőrzés utáni nyomáscsökkenést, ami elvileg szabálytalan.