Miután a Pirelli végre megkapta a kívánt tesztelési keretet és az ígéretet arra, hogy megfelelő autókkal látják el a 2017-es felkészüléshez, az olasz gyártó neki is látott a tesztprogramnak. Több forrás is tényként közölte, hogy a milánói cég a Renault-tól az idénykezdet előtt ejtett Pastor Maldonadót, valamint a korábbi Sauber-pilóta Giedo van der Gardét alkalmazza tesztpilótaként, de a Pirelli most cáfolta ezt: “A tesztpilóta igazolásáról szóló hír nem igaz. Július végéig, augusztusig, amíg nem küldjük pályára a 2017-es, nagyobb abronocsokat, a csapatok módosított régi autóit használjuk majd, amelyekhez a tesztpilótát is ők adják” – szögezték le. aus_gp_41 Az autók aerodinamikai csomagjának radikális átalakításával együtt jövőre tartósabb, nagyobb, szélesebb futófelületű abroncsokat gyárt a Pirelli, azonban előre mossák kezeiket, ha kevesebb előzés, unalmasabb futamok jönnek – ahogy azt sokan jósolják: “Változtatunk a gumik koncepcióján. Kevésbé lesznek érzékenyek a hőre, kisebb lesz a kopás és a teljesítményromlás. A pilóták rámenősebben támadhatnak majd” – mondta a cég motorsportfőnöke, Paul Hembery. “Amikor beléptünk a Forma-1-be, futamonként kétszer-háromszor cserélendő gumikat kértek tőlünk, de 2017-ben egész más terméket szállít majd a Pirelli. Az majd kiderül, hogy jobb lesz-e így vagy sem. Amióta megérkeztünk a Forma-1-be, több az előzés, mint bármikor, de jövőre már minden az autókon és a pilótákon múlik majd (és nem a gumikon – a szerk.). Ne minket hibáztassanak, ha unalmasak lesznek a versenyek!” – tette hozzá. Pirelli_F1_2016_04