Orosz milliárdos készül a Forma-1-be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.05. 11.30

Egy orosz milliárdos pár éven belül saját csapattal szeretne beszállni a Forma-1-be. Már folyik az építkezés.

Orosz milliárdos készül a Forma-1-be

Az egykori Renault/Lotus-pilóta, Vitalij Petrov az év elején az orosz SMP LMP2-es csapatához szerződött, és már akkor arról beszélt, hogy a távlati tervek között az SMP Forma-1-es részvétele is szerepel. Az SMP Racing az orosz milliárdos Borisz Rotenberg SMP Bakjához tartozik, amely nemrég a Renault-csapat szponzoraként vállalt szerepet, Szocsiban rögtön szabadedzéses vezetési lehetőséghez is juttatva Szergej Szirotkint.

Szirotkin (b.) és Rotenberg (j.)

Szirotkin (b.) és Rotenberg (j.)

Rotenberg maga sem titkolja, hogy a végső cél a teljes értékű Forma-1-es projekt: “Természetesen szeretnénk saját Forma-1-es csapatot. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, de nem csak rajtunk múlik. Egyelőre tanulunk.” A tanulás, felkészülés része az SMP által futtatott, a múlt hétvégi Orosz Nagydíj betétversenyeként is elsütött orosz Formula 4-es széria bonyolítása, amelyben olyan szakember segít, mint az egykori Tyrrell-, Sauber-, Ferrari- és Toyota-versenyző Mika Salo. “Az SMP Racing projekt az iskolánk. Lassan, lépésről lépésre készülünk az F1-re” – mondta az orosz pénzember.

Kommentek

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az ebay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.