F1: Rosszul áll a Sauber, nem titok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.05. 12.30

A Sauber csapatigazgatója elismerte, hogy komoly pénzügyi gondokkal küszködnek, a 2017-es szabályváltozások pedig óriási pluszköltségekkel terhelik őket.

F1: Rosszul áll a Sauber, nem titok

Nem véletlen, hogy a Force India mellett a Sauber volt az a csapat, amelyik EU-s versenyjogi vizsgálatot kezdeményezett a Forma-1 bevételeinek egyenlőtlen elosztása miatt – a patinás svájci alakulat 2016-ban már a szakadék szélén egyensúlyoz, kezdenek ellehetetlenülni. “Voltunk már jobb helyzetben. Pénzügyi nehézségeink vannak, nem titok, de a jó hír az, hogy még talpon vagyunk. Keményen dolgozunk a problémák megoldásán, de nem könnyű feladat. Az idei költségvetés igen nagy, a szponzori pénzek és a Bernie-től kapott pénzdíj pedig nem fedezi” – magyarázta a csapatigazgató, Beat Zehnder. 2017-re a Forma-1-ben áttervezett autókkal, új típusú gumikkal állnak rajthoz a csapatok, emellett nemrég szigorították a motorok kifizetésének rendjét is, amik igen nehéz helyzetbe hozzák a Sauberhez hasonló alakulatokat: “A pénzügyi vonzatok óriásiak, egy Sauber-féle kiscsapatnak nagyon nehéz dolga van. Nemcsak azért, mert nem lehet továbbvinni az előző évi fejlesztéseket, külön befektetésre is szükség lesz az új gumimelegítők miatt. Milliókról van szó, a kisebb csapatoknak ez nagyon nehéz időszak.” A Sauber idén ott spórol, ahol csak tud, az autót alig fejlesztik, és a Spanyol Nagydíjat követő kétnapos teszten sem vesznek részt. A résztulajdonos-csapatfőnök, Monisha Kaltenborn keresi a befektetőket, még az sem kizárt, hogy az Alfa Romeo gyári csapataként születik újjá a svájci alakulat 2017-re.

Kommentek

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.