F1: Elmondták az igazat Kvjat lefokozásáról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.05.05. 12.55

Helmut Marko a Motorsport-Totalnak adott exkluzív nyilatkozatban beszélt a Danyiil Kvjat-Max Verstappen-helycsere okairól.

F1: Elmondták az igazat Kvjat lefokozásáról

A Motorsport-Total volt az a portál, amely szokásos, futamok utáni hétfői reggeli visszatekintésében már pedzegette, hogy Danyiil Kvjat Szocsiban bemutatott manővere akár a karrierjének végét is jelentheti. A portál pont arról írt három napja, ami végül bekövetkezett, hogy Kvjatot Max Verstappen helyére ültetheti a Red Bull, míg a hollandot felviszi a nagycsapathoz. A Motorsport-Total arra alapozta a tippet, hogy Helmut Marko nagyon dühös volt a pont nélküli Orosz Nagydíj után, illetve kihámozta az adatokból azt is, hogy az első négy időmérőn Kvjat átlagosan hét és fél tizeddel volt lassabb Daniel Ricciardónál. Ez a Forma-1-ben hatalmas különbség, és noha Kínában Kvjat megszerezte karrierje második dobogóját, a Red Bull a számok alapján világosan látta, hogy ebben a szerencsének is lehetett némi szerepe. A Red Bull végül valóban úgy döntött, hogy Kvjat és Verstappen helyet cserél, de lehet, hogy ez valójában nem szimpla büntetés. Amellett, hogy a szocsi bizonytalankodás valóban jól jött a Red Bullnak, most lemérheti a csapat, hogy Verstappen valójában mennyire jó pilóta. Ricciardo már komoly mérce lehet, ahogy a Toro Rossónál Carlos Sainznak is jól jöhet egy friss ellenfél, teljesebb képet kaphat pilótái képességeiről az alakulat. Helmut Marko szerint a helycseréről nem Kvjat ellen, hanem éppen az ő érdekében döntöttek. “Ezzel a döntéssel elsősorban a nyomást akartuk levenni Danyiil válláról” – mondta Marko, aki híres arról, hogy érzelmek nélkül dönt pilóták sorsáról. “Ez a nyomás egész évben érezhető volt Danyiilon, összességében nem teljesített ugyanolyan jól, mint tavaly. Átlagosan három-öt tizeddel volt lassabb Ricciardónál, míg tavaly közel egy szinten voltak.” “De ami ennél sokkal súlyosabb ügy volt, hogy Danyiil kiegyensúlyozatlan volt, állandóan hullámhegyek és -völgyek váltották egymást nála. Egyszer kijött a lépés, mint Kínában is láttuk, de egyébként olyan nyomás alá helyezte saját magát, amiből automatikusan következtek ezek a hullámzások.” “A szocsi baleset egyik következménye annak a belső nyomásnak, ami kialakult benne. A nagy szerencsénk, hogy van lehetőségünk arra, hogy a Toro Rossóba átültetve lehetőséget adhatunk neki arra, hogy újra felépíthesse magát. Romain Grosjean volt korábban hasonló helyzetben, jöttek nála a balesetek egymás után, ezt mindenképp el akartuk kerülni.” “Másrészről a Toro Rossónál is kialakult egy kis feszültség Verstappen és Sainz között, ezzel a csapaton belül több problémánk is volt. Kvjatot nem rúgtuk ki, éppen ellenkezőleg, továbbra is a csapatunk tagja. A Toro Rosso jó középcsapat, ahol végre kiegyensúlyozottan kezdheti gyűjteni a pontokat.”

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speed-et néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkönnem maradtak rejtve hibái sem.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.