A Motorsport-Total volt az a portál, amely szokásos, futamok utáni hétfői reggeli visszatekintésében már pedzegette, hogy Danyiil Kvjat Szocsiban bemutatott manővere akár a karrierjének végét is jelentheti. A portál pont arról írt három napja, ami végül bekövetkezett, hogy Kvjatot Max Verstappen helyére ültetheti a Red Bull, míg a hollandot felviszi a nagycsapathoz. A Motorsport-Total arra alapozta a tippet, hogy Helmut Marko nagyon dühös volt a pont nélküli Orosz Nagydíj után, illetve kihámozta az adatokból azt is, hogy az első négy időmérőn Kvjat átlagosan hét és fél tizeddel volt lassabb Daniel Ricciardónál. Ez a Forma-1-ben hatalmas különbség, és noha Kínában Kvjat megszerezte karrierje második dobogóját, a Red Bull a számok alapján világosan látta, hogy ebben a szerencsének is lehetett némi szerepe. A Red Bull végül valóban úgy döntött, hogy Kvjat és Verstappen helyet cserél, de lehet, hogy ez valójában nem szimpla büntetés. Amellett, hogy a szocsi bizonytalankodás valóban jól jött a Red Bullnak, most lemérheti a csapat, hogy Verstappen valójában mennyire jó pilóta. Ricciardo már komoly mérce lehet, ahogy a Toro Rossónál Carlos Sainznak is jól jöhet egy friss ellenfél, teljesebb képet kaphat pilótái képességeiről az alakulat. Helmut Marko szerint a helycseréről nem Kvjat ellen, hanem éppen az ő érdekében döntöttek. “Ezzel a döntéssel elsősorban a nyomást akartuk levenni Danyiil válláról” – mondta Marko, aki híres arról, hogy érzelmek nélkül dönt pilóták sorsáról. “Ez a nyomás egész évben érezhető volt Danyiilon, összességében nem teljesített ugyanolyan jól, mint tavaly. Átlagosan három-öt tizeddel volt lassabb Ricciardónál, míg tavaly közel egy szinten voltak.” “De ami ennél sokkal súlyosabb ügy volt, hogy Danyiil kiegyensúlyozatlan volt, állandóan hullámhegyek és -völgyek váltották egymást nála. Egyszer kijött a lépés, mint Kínában is láttuk, de egyébként olyan nyomás alá helyezte saját magát, amiből automatikusan következtek ezek a hullámzások.” “A szocsi baleset egyik következménye annak a belső nyomásnak, ami kialakult benne. A nagy szerencsénk, hogy van lehetőségünk arra, hogy a Toro Rossóba átültetve lehetőséget adhatunk neki arra, hogy újra felépíthesse magát. Romain Grosjean volt korábban hasonló helyzetben, jöttek nála a balesetek egymás után, ezt mindenképp el akartuk kerülni.” “Másrészről a Toro Rossónál is kialakult egy kis feszültség Verstappen és Sainz között, ezzel a csapaton belül több problémánk is volt. Kvjatot nem rúgtuk ki, éppen ellenkezőleg, továbbra is a csapatunk tagja. A Toro Rosso jó középcsapat, ahol végre kiegyensúlyozottan kezdheti gyűjteni a pontokat.”