Elég, ha veszélyesnek néz ki az F1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.05. 10.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség biztonsági fejese szerint nem arra van szükség, hogy a Forma-1 veszélyes legyen, hanem hogy ennek az illúziója ne vesszen oda.

Elég, ha veszélyesnek néz ki az F1

A Forma-1-ben 2017-ben – vagy 2018-ban – bevezetik az autóra szerelt fejvédőket, egyesek azonban nagyon nem örülnek ennek. A címvédő Lewis Hamilton Szocsiban arról beszélt, hogy az F1-ben épp az a vonzó, hogy valóban veszélyes, a versenyzők pedig igazi hősök, ezért a fejvédő és a hasonló fejlesztések ártanak a sportágnak. A Forma-1 állandó versenyigazgatója, egyben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting nagyon nem ért egyet ezzel. “Értem, hogy mire gondol, és ha gyorsan megyünk egy autóval, az mindig is rizikós lesz. A pályán akkor látszik igazán, milyen gyorsan is mennek, és mekkora károk történhetnek, amikor az autó elhagyja az aszfaltcsíkot. De az autók ezután is veszélyesnek tűnnek majd, a mi dolgunk az, hogy úgy láttassuk őket veszélyesnek, hogy valójában ne legyenek azok.” “Nincs annál örömtelibb látvány, mint amikor egy borzalmasan összetört autóból előmászik a pilóta, ahogy Fernando Alonso esetében is történt Melbourne-ben. Amikor Kubica néhány évvel ezelőtti kanadai balesetét láttuk, valahogy éreztük, meg fogja úszni, és azóta is folyamatosan dolgozunk rajta, hogy egyre nőjön ennek az esélye, miközben a show nem szenved csorbát.” szocsi_f1_03 Az FIA egyelőre mérlegeli, hogy a Mercedes által kitalált és a Ferrari által a téli teszten kipróbált gyűrű, a “glória”, vagy a Red Bull-féle szélvédős – Aeroscreen – megoldás lenne-e jobb, a döntésben nagy súlya lesz annak is, hogy jelent-e akadályt az eszköz a versenyző kiszállásakor/mentésekor. “Ez lényeges tényező lesz. Ami a nyílást illeti, gyakorlatilag nincs különbség a két koncepció között. Szocsiban múlt csütörtökön elvégeztünk egy menekülési próbát Daniel Ricciardóval. Bár csak egy kört ment az edzésen az Aeroscreennel, sosem lehet tudni, mi történik, ezért biztosak akartunk lenni abban, hogy az előírt időn belül ki tud mászni. A kiszállási idő még csökkenni is fog, ahogy a csapatok kifejlesztik az ezt segítő technológiákat. Ha pár másodperccel meg kell toldanunk a kötelező szintidőt, az sem túl nagy ár azért, hogy cserébe sokkal védettebb a versenyzők feje” – magyarázta a szakember.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.