A Forma-1-ben 2017-ben – vagy 2018-ban – bevezetik az autóra szerelt fejvédőket, egyesek azonban nagyon nem örülnek ennek. A címvédő Lewis Hamilton Szocsiban arról beszélt, hogy az F1-ben épp az a vonzó, hogy valóban veszélyes, a versenyzők pedig igazi hősök, ezért a fejvédő és a hasonló fejlesztések ártanak a sportágnak. A Forma-1 állandó versenyigazgatója, egyben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting nagyon nem ért egyet ezzel. “Értem, hogy mire gondol, és ha gyorsan megyünk egy autóval, az mindig is rizikós lesz. A pályán akkor látszik igazán, milyen gyorsan is mennek, és mekkora károk történhetnek, amikor az autó elhagyja az aszfaltcsíkot. De az autók ezután is veszélyesnek tűnnek majd, a mi dolgunk az, hogy úgy láttassuk őket veszélyesnek, hogy valójában ne legyenek azok.” “Nincs annál örömtelibb látvány, mint amikor egy borzalmasan összetört autóból előmászik a pilóta, ahogy Fernando Alonso esetében is történt Melbourne-ben. Amikor Kubica néhány évvel ezelőtti kanadai balesetét láttuk, valahogy éreztük, meg fogja úszni, és azóta is folyamatosan dolgozunk rajta, hogy egyre nőjön ennek az esélye, miközben a show nem szenved csorbát.” szocsi_f1_03 Az FIA egyelőre mérlegeli, hogy a Mercedes által kitalált és a Ferrari által a téli teszten kipróbált gyűrű, a “glória”, vagy a Red Bull-féle szélvédős – Aeroscreen – megoldás lenne-e jobb, a döntésben nagy súlya lesz annak is, hogy jelent-e akadályt az eszköz a versenyző kiszállásakor/mentésekor. “Ez lényeges tényező lesz. Ami a nyílást illeti, gyakorlatilag nincs különbség a két koncepció között. Szocsiban múlt csütörtökön elvégeztünk egy menekülési próbát Daniel Ricciardóval. Bár csak egy kört ment az edzésen az Aeroscreennel, sosem lehet tudni, mi történik, ezért biztosak akartunk lenni abban, hogy az előírt időn belül ki tud mászni. A kiszállási idő még csökkenni is fog, ahogy a csapatok kifejlesztik az ezt segítő technológiákat. Ha pár másodperccel meg kell toldanunk a kötelező szintidőt, az sem túl nagy ár azért, hogy cserébe sokkal védettebb a versenyzők feje” – magyarázta a szakember.