F1: A csapatoknak tilos lesz szidni a motorgyártót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.04. 16.30

A Forma-1-ben 2017-től érvényes motorszabályokban igen érdekes kikötések is szerepelnek.

A Forma-1 fejesei a múlt pénteken, épp határidőre megegyeztek a sportágban 2017-től érvényes motorszabályokról, amelyeknek fő céljai a teljesítmény-kiegyenlítés és a költségcsökkentés. Szabályba foglalták azt is, hogy a motorgyártók kötelesek erőforrással ellátni a csapatokat, egy alakulat sem maradhat motor nélkül. A Motorsport.com most ennek részleteit is közzétette. A szabályok szerint a következő évre motorszerződés nélkül álló csapat a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) nyújthat be igényt, a szervezet pedig beosztja a legkevesebb partnerrel rendelkező gyártóhoz. Ha több motorgyártó egyenlő számú – mondjuk 2-2 – partnerrel rendelkezik, az FIA sorhúzással jelöli ki a csapat új szállítóját.

mallya

A Force India bajban lehet a többek között csődbűncselekménnyel vádolt tulajdonos, Vijay Mallya miatt

A motorgyártó egyébként több okból is visszautasíthatja a jelentkezőt: ha a csapat tulajdonosa(i), vezetői korábban gazdasági bűncselekményeket követtek el, ha korábban csődbe mentek, ha terrorizmussal hozhatók összefüggésbe, vagy ha szerepelnek valamilyen, az USA vagy az EU által kiadott szankciós listán. A gyártó szintén nem köteles motort adni rivális autógyártó által működtetett csapatnak, és más autógyártó szponzori jelenléte is kizáró ok lehet, igaz, ez a motorgyártó belátására van bízva. Az esetleges “kényszerházasságok” elviselhetőbbé tétele érdekében mind a gyártó, mind a csapat kezdeményezheti, hogy márkajelölés nélküli erőforrások kerüljenek az autóba, azonban ha a csapat névadó szponzort keresne a motorhoz – mint a Red Bull a TAG Heuerrel -, a gyártó is részesülhet az ebből származó bevételből. redbull_tagheuer Az FIA által összepárosított gyártóknak és csapatoknak a szabályok szerint tartózkodniuk kell majd bármilyen, a partner imázsának ártó nyilvános megnyilatkozástól, azaz nem szidhatják egymást, nem panaszkodhatnak, csakis zárt ajtók mögött. Egy csapatfőnök elmésen “Red Bull-záradéknak” nevezte ezt a rendelkezést. Szabályokba foglalták a motorok kifizetésének menetrendjét is, az új előírások azonban rendesen feladják majd a leckét a pénzügyi nehézségekkel küzdő kisebb alakulatoknak. A motorszállító felé a partnernek a teljes összeg – 25 százalékát a szerződés aláírásakor, – 25 százalékát a közös idényt megelőző év október 30-áig, – 30 százalékát a szezonkezdetig, – a fennmaradó 20 százalékát pedig a szezon ötödik fordulójáig kell kifizetnie.

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.