F1: 2018-ra csúszik a fejvédő bevezetése?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.04. 13.20

Könnyen előfordulhat, hogy a tervekkel ellentétben csak 2018-ban vezetik be a Forma-1-es fejvédőket, túl sokáig húzták az előkészítést.

F1: 2018-ra csúszik a fejvédő bevezetése?

A Ferrari még a téli tesztek idején tett próbát a Mercedes által kitalált, glóriának becézett fejvédő gyűrűvel, míg a Red Bull a múlt hétvégi Orosz Nagydíjon küldte pályára a saját, szélvédőre emlékeztető koncepcióját. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting Szocsiban azt nyilatkozta, hogy mindkét koncepció versenyben van, július 1-jég döntik majd el, melyiket is vezessék be 2017-ben. A német Auto Motor und Sport viszont arra figyelmeztet, hogy a bevezetés sokkal inkább csak 2018-ra valószínű, ugyanis a szükséges szabályváltoztatást nem lesz könnyű meghozni. fejvedo A Forma-1-es Bizottság április 30. után már csakis akkor hozhat szabályt a következő idényre, ha teljes egyetértésben szavaznak a tagjai (Bernie Ecclestone, Jean Todt, a 11 csapat, a motorgyártók, a Pirelli, a szponzorok és a versenyszervezők képviselői), ez azonban nem tűnik valószínűnek. Ecclestone összességében elutasítja a fejvédőket, míg a Ferrari és a Mercedes a glóriát, a Red Bull pedig a szélvédőt szeretné. A lapnak nyilatkozva Whiting azt mondta, egyetértés híján is van azért mód a bevezetésre: az FIA a biztonságra hivatkozva ellenállás esetén is szabályt változtathat, az Auto Motor und Sport viszont úgy tudja, hogy a Ferrari-elnök Sergio Marchionne a Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülésén megkérdezte az FIA-elnök Jean Todtot, hogy él-e majd ezzel a szervezet, a francia viszont nemmel válaszolt.

Kommentek

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.