A Honda 2015-ben a McLaren kizárólagos, gyári szintű partnereként tért vissza a Forma-1-be, és eddig nem is készült arra, hogy más csapatot is ellásson motorokkal. A 2017-ben életbe lépő új F1-es motorszabályok egyik kitétele szerint a gyártók kötelesek lesznek erőforrást eladni a náluk jelentkező csapatoknak, így előfordulhat, hogy a McLaren eseteges rosszallása, vétója ellenére is több partnere lesz a Hondának. A japán gyártó F1-es főnöke, Haszegava Juszuke szerint két másik csapatot bírnának: “Egyelőre nincs ilyen irányú tervünk, de az FIA-nak kijelentettük, hogy egy második és harmadik csapatnak is szállítanánk, ha kell. Felkészülünk a lehetőségre, de egyelőre nincs konkrét terv.” honda_haszegava A 2017-es változtatások keretében a motorfejlesztési zsetonoknak is búcsút int a Forma-1, ami nagyszerű hír a csúnya lemaradással belépő, még mindig csak a felzárkózással küszködő Honda számára. “Örülünk, hogy a jövő évre eltörölték a zsetonrendszert, így sokkal szabadabban fejleszthetünk, ami nagyon jó. A költségcsökkentés ugyan minden gyártó számára nehéz feladat, de azzal is egyetértünk” – utalt arra Haszegava, hogy 2018-ra a jelenlegihez képest 3 millió euróval csökkentik a motorok árát. A Honda a 2015-ben bevetett, az idei évre “reszelgetett” motor helyett egyébként egy teljesen újratervezett erőforrással készül.