F1: Szabotázs a Mercedesnél?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.01. 18.58

A Mercedes csapatfőnöke holdkórosoknak nevezte azokat, akik szerint a csapat szándékosan szabotálja Lewis Hamilton hétvégéit, hogy így csináljanak világbajnokot Nico Rosbergből.

F1: Szabotázs a Mercedesnél?

A címvédő Lewis Hamiltonra rájár a rúd idén, újabb és újabb műszaki hibák miatt nem képes tisztán küzdeni csapattársa, az eddig négyből négy futamot nyerő Nico Rosberg ellen. Egyre többekben merül fel, hogy a Mercedesnél szándékosan szabotálják a címvédő versenyhétvégéit, hogy ezzel a németet tegyék bajnokká idén. A csapatfőnök, Toto Wolff az Orosz Nagydíj után így reagált a közösségi médiában felbukkant vádakra: “Nem is akarok foglalkozni azokkal a holdkórosokkal, akik szerint ártani akarunk a versenyzőnknek, aki két bajnoki címet nyert velünk. Ő sosem hagyott minket cserben és mi sem akarjuk cserbenhagyni őt. A Forma-1 technikai sport, előfordulnak az ilyen dolgok. A kasztni és a motor tekintetében is a határokat feszegetjük, hogy igazán versenyképes lehessen az autónk. Így lehet győzni, ugyanakkor a határok feszegetésekor időnként át is botlunk a határon. Nehéz komolyan venni azokat, akik az ágyban fekve, laptoppal az ölükben támadnak minket!” szocsi_futam_35 “Azért is reagálok ilyen határozottan, mert szeretném megvédeni a csapattagokat, akikre elfogadhatatlan, unfair vádakat zúdítanak, indokolatlanul bántják őket. Minden észszerű kommentárt, kritikát elfogadunk és komolyan veszünk, ha hibázunk, el is ismerjük, hogy jobban is lehetett volna. Az elmúlt pár versenyen hibáztunk is, Lewist például cserbenhagytuk a motor tekintetében. Ezzel mi magunk is tisztában vagyunk.” Wolff azt is elárulta, hogy a Hamiltonnál valószínűleg a kapkodós motorcsere miatt fellépett hűtési probléma mellett Rosbergnél is baj volt, akár mindketten kieshettek volna: “Lewisnál hirtelen esést tapasztaltunk a víznyomásban, folyamatosan csökkent. Egy darabig úgy nézett ki, végzetes meghibásodásról van szó. Egyelőre nem tudjuk az okát, de talán az összeszerelésből fakadhatott. Egy idő után aztán stabilizálódott a helyzet és Lewis eljutott a célvonalig.” “Nico autójával is volt probléma, jó néhány ősz hajszállal gazdagodtunk, amikor baj volt a mozgásienergia-visszanyerővel (MGU-K). Egy ideig úgy tűnt, nem tudja befejezni a futamot.” szocsi_futam_36 Köztudott, hogy a Mercedes idénre szerelőket és mérnököket cserélt a két pilóta stábja között, hogy elkerüljék a klikkesedést. Egyesek szerint ez is az összeesküvés része, vagy legalábbis Rosberg-hű szabotőrök keveredhettek Hamilton mellé, de a címvédő nem hisz az ilyesmikben. “Nem hiszek a szabotázsban. Nem volt ilyesmi az elmúlt három évben, semmi okom feltételezni, hogy most erről lenne szó. Az én stábomnak tényleg elég nehéz időszaka van mostanában, de teljes mértékben bízom bennük.” “Furcsa ez a helyzet számukra, mert a többségük tavaly még Nico mellett dolgozott, míg Nico mostani srácai a megelőző három évben velem voltak, most meg hirtelen kicserélték őket minden különösebb ok nélkül. De nem ezért vannak gondjaink, valami más lehet az ok. Azt nem tudom, mi az, de a csapatnak meg kell oldania őket.” A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda egészen tömören és velősen reagált a szabotázs felvetésére: “Baromság!” – mondta, amikor erről kérdezték.

Kommentek

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.