F1: Rosberg az orosz cár, Vettel a falban

Forma-1 Orosz Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.01. 15.42

Nico Rosberg Szocsiban idei negyedik futamgyőzelmét aratta, címvédő csapattársa, Lewis Hamilton a 2. lett az Orosz Nagydíjon. Kimi Räikkönen a 3., Sebastian Vettelt kicsinálta a Red Bull orosz pilótája.

F1: Rosberg az orosz cár, Vettel a falban

Könnyed rajt-cél győzelmet aratott Nico Rosberg a Forma-1-es Orosz Nagydíjon, ezzel továbbra is száz százalékos 2016-ban, hiszen négyből négy futamot nyert meg. Sorozatban ez a hetedik alkalom, hogy Rosberg végzett az élen, pályafutása során pedig 18. alkalommal tudott nyerni. Lewis Hamilton tette teljessé a Mercedes sikerét miután a tizedik helyről rajtolva másodikként zárt. Sorra előzte ellenfeleit, ám amikor már Rosberget vette volna üldözőbe, a csapat a hűtőrendszer problémáját jelezte neki, így nem forszírozta a támadást. Ezzel 43 pontra nőtt a német előnye brit csapattársával szemben. szocsi_futam_18 Kimi Räikkönen állhatott még fel a dobogóra, aki a pályán is próbálkozott a második helyről rajtoló Valtteri Bottas ellen, ám végül a kerékcserék után tudott visszatérni finn honfitársa elé. Idén második, összességében 82. alkalommal állhat fel a pódiumra a ferraris. A Willliamsnak feküdt ez a pálya, hiszen Bottas mögött Felipe Massa futott be. Jó hétvégét zárt a McLaren, miután mindkét versenyzőjük pontot szerzett, Fernando Alonso hatodik Jenson Button tizedik helyen ért célba. Közöttük Kevin Magnussen – a Renault első idei pontjaival -, Romain Grosjean (Haas), Sergio Perez (Force India) töltötte ki a top 10-et. Csalódottan távozik Szocsiból Sebastian Vettel, akinek a rajt után kétszer is nekiment Danyiil Kvjat. A második ütközéstől a falba csapódott a német autója, így fél kör után fel kellett adnia a futamot. Így zajlott a futam Enyhén felhős időben, 17 fokos levegő- és 40 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a 2016-os Forma-1-es Orosz Nagydíj rajtrácsára. Az első helyről az idén eddig mindhárom futamot megnyerő, bajnoki éllovas Nico Rosberg kezdhetett a Mercedesszel, mellőle a Williams finn pilótája, Valtteri Bottas kezdett. A második sorba a ferraris Kimi Räikkönen és volt csapattársa, Felipe Massa került, mögöttük Daniel Ricciardo és Sergio Perez, majd a sebességváltós-csere miatt öt helyet hátrasorolt Sebastian Vettel és a helyi hős, Danyiil Kvjat következett, utánuk a Toro Rossó-s Max Verstappen és a címvédő Lewis Hamilton, aki motorhiba miatt nem futott az időmérő utolsó szakaszán. szocsi_futam_12 Az angol autójában a Mercedes visszatette a Melbourne-ben használt, új elemekkel frissített erőforrást, ezért nem járt büntetés. Az 53 körös futam rajtjához a mezőny többsége szuperlágy gumit választott, csak Nico Hülkenberg (13.), Esteban Gutierrez (16.) és Marcus Ericsson (22.). szocsi_futam_10 A lámpák kialvása után az élmenők simán elmentek, Rosberg megőrizte az első helyet, a 3. kanyarban Räikkönen megelőzte Bottast. Hátrébb viszont kitört a káosz: Vettelt a második kanyarban Kvjat nekilökte Ricciardónak, a harmadikban pedig egyszerűen felöklelte és kilökte a pályáról. A mezőny végében a csúszkáló, defektes autók láncreakciószerűen koccantak, futottak egymásnak. vettel_szocsi_fal Vettel a falban végezte, kiesett a 100. nagydíját “ünneplő” Hülkenberg és a manoros Rio Haryanto is. A szintén jubiláló Sergio Perez defekttel kullogott vissza a bokszutcába, a haasos Gutierreznek új orrkúpra volt szüksége. szocsi_futam_09 Beküldték a biztonsági autót, a mezőny ki is használta az alkalmat sokan kereket cseréltek. Az újraindítás után Bottas megelőzte Räikkönent, Hamilton pedig a 4. helyig lépett előre. Az élmezőny sorrendje az újraindítás után, a 4. körben: Rosberg, Bottas, Räikkönen, Hamilton, Massa, Verstappen, Alonso, Grosjean, Magnussen és Palmer volt. A 7. körben folytatódott Räikkönen visszaesése, Hamilton megelőzte, elvette tőle a 3. helyet. A Vettel-ölő Kvjatnak 10 másodperces stop&go, a haasos Esteban Gutierreznek bokszutca-áthajtásos büntetést adtak, a 9. és 10. körben töltötték le. Bottast a 17. körben hívta ki a Williams kerékcserére, lágyakat kapott a maradék 46 körre. Hamiltont csak egy körrel tovább tartották kint, ő is lágyakat kapott, viszont Bottas mögé ért vissza. Massa a 19. körben járt kint lágyakért, ugyanakkor Hamilton elkapta Bottast, visszavette a virtuális 2. helyet. Räikkönen a 2. helyről a 21. körben ment ki a bokszutcába, felvette a lágy keverékű abroncsokat. A 4. helyre, Bottas elé tért vissza. A vezető a 22. körre kapta meg a friss lágyakat. szocsi_futam_07 A legtovább Max Verstappen húzta, a 2. helyen haladt, amikor a 23. körben kihívták. A 7. helyet csípte meg. A sorrend féltávnál Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Bottas, Massa, Perez, Verstappen, Alonso, a korai első csere után hosszan kitartó Ericsson és Ricciardo volt a pontszerző helyeken. Perez második cseréjét a 28. körben tudta le, a 13. helyre esett vissza. A pontszerző helyek végében közben nagy csata alakult ki, a renault-s Magnussen kemény küzdelemben megelőzte a közepes keveréken lassabb, kevésbé tapadó Ricciardót, akit aztán Grosjean is elkapott. A Red Bull ki is hívta az ausztrált, lágyakat adtak neki. 20 körrel a vége előtt Rosberg tíz másodperces előnnyel vezetett Hamilton előtt, de az angol ütemesen zárkózott fel rá. Mögöttük Räikkönen, Bottas, Massa, Verstappen, Alonso, Magnussen, Grosjean és Perez volt a top10-ben. Verstappen a 34. körben búcsúzott, füstölő autóval állt félre a 6. helyről. Csapattársa, Sainz lépett fel a 10. helyre. A hátrányát addigra 7,5 másodpercre lefaragó Hamiltont a csapat a hűtőrendszer problémájára figyelmeztette a 37. körben, az angol kezdett is lemaradni. A Williamsnél Felipe Massát az utolsó öt körre szuperlágyakra állították át, az 5. helyről ment ki és oda is tért vissza, de a tempótartalékot bebiztosították. Hamilton lelassulása után Rosberget már senki és semmi nem fenyegette, az angol inkább csak a 2. hely megőrzésére koncentrált, míg Räikkönen légüres térben haladt a 3. helyen. szocsi_futam_21 A pontszerző helyek végén azért történt helycsere, Jenson Button elvette a 10. helyet Carlos Sainztól az 50. körben. További pozícióváltás már nem következett, ebben a sorrendben futott be a mezőny. Nico Rosberg idei negyedik, sorozatban 7., pályafutása 18. futamgyőzelmét aratta, amikor az Orosz Nagydíj végén leintették. A címvédő Hamilton a 2. hellyel maximálisan teljesítette a kármentési küldetést, igaz, hátránya 43 pontra nőtt csapattársához képest. Räikkönen behúzta a 3. helyet. szocsi_futam_16 A Williams (4-5.) és a McLaren (Alonso 6., Button 10.) is kettős pontszerzést ünnepelhetett, a wokingi csapat két mindkét veterán világbajnoka idén először zárt az első tízben. Szintén ünnep volt a nap a Renault számára, Kevin Magnussen 7. helye nekik idei első pontjaikat hozta, míg az új belépő Haasnál Romain Grosjean (8.) a szezonban már harmadszor hozott pontokat. orosz_nagydij

Kommentek

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.