F1: Júliusig dönteni kell a fejvédőről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.05.01. 11.52

A Nemzetközi Automobil Szövetség július 1-jére végleges döntést akar hozni a 2017-ben bevezetendő Forma-1-es fejvédőkről.

F1: Júliusig dönteni kell a fejvédőről

A Ferrari a téli teszteken küldte pályára a Mercedes által megálmodott, glóriának becézett fejvédő gyűrűjét, míg a Red Bull ezen a hétvégén, az Orosz Nagydíj első szabadedzésén tesztelte első ízben a saját változatát, a szélvédőre hajazó Aeroscreent. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting azt mondta, hogy mindkét koncepció versenyben van, még két hónap van arra, hogy kiderüljön, melyiket vezetik be jövőre. gloria Mivel 2017-ben komoly változások lesznek a kasztnikon, a tervezési munka érdekében július 1-jére a fejvédőt is le kell tisztázni. “Addigra világos irányt kellene szabni. Kis részlete a kasztninak, ami nem fogja érdemben befolyásolni a fogyasztást meg ilyesmiket, de egy komplex dizájnba kell integrálni. A két koncepciónak eltérő terhelési pontjai vannak, hiszen a glóriának egy központi pillére van, míg az Aerosrceen két oldalsó lábon áll” – magyarázta az Autosportnak, hozzátéve, hogy csak az egyik megoldást vezetik be, választani kell. “Mindenki úgy látja, hogy ez a helyes. Az Aeroscreen esetében a szélvédőt az a cég gyárthatná és szállíthatná, amely a Red Bullnak készítette a prototípust, de a tartószerkezet vagy a glória kérdése egyelőre nem világos: a csapatok többsége egységes alkatrészt szeretne, amely érkezhetne egy beszállítótól, vagy a szabályok által körülírt paraméterek alapján az alakulatok maguk terveznék és gyártanák.” szocsi_f1_03 Whiting elmondta, hogy a fejvédőknél a következő vizsgálati szempont a fejtér, a szabad fejmozgás lesz, emellett a Red Bull-os változatnál megoldásra vár még a folyadéklepergetés és az optimális fénytörés kérdése, a napfény vakító hatásának kiküszöbölése is. “A vakítás nagy kihívás, főleg, ahol magas épületek, fák és alacsony szögben beeső napfény van, mint Monacóban és Monzában” – mondta. A Red Bull valószínűleg a Spanyol Nagydíjon és Monacóban is teszteli majd az Aeroscreent. A Mercedes és a Ferrari ilyen irányú szándékairól nem tudni, de Whiting elmondta, hogy a glória újabb tesztjeinek sincs semmi akadálya az FIA részéről. bah_fut_12 A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone is megszólalt a fejvédőket illetően, neki egyik koncepció sem tetszik. “Nekem egyik sem tetszik, és szerintem nem is kellene ezzel foglalkozni. Szerintem nem lehet úgy szimulálni ezt, hogy egy gumit lövöldözünk egy álló tárgynak, amikor a valóságban a leszakadó kerekek esetében mindkét autó mozog. Honnan tudhatnánk, hogy mi történik a kerékkel? Ha eltalálja a fejvédőt, valószínűleg továbbpattan majd.” Az angol üzletember hozzátette, hogy a Red Bull Aeroscreenjének azért lenne előnye: “A takarítása, tisztítása miatt jó sok bokszkiállás lenne. Az nem rossz!”

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.