F1: Az utolsó pillanatban meglett a megegyezés

Olcsóbb, egységesebb, hangosabb motorok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.29. 10.11

A Forma-1 fejeseinek határidőre sikerült megegyeznie a motorokra vonatkozó új szabályokról. Jönnek az olcsóbb, egységesebb erőforrások.

F1: Az utolsó pillanatban meglett a megegyezés

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a csapatok tavaly decemberben egyeztek meg arról, hogy a külső szállítótól származó alternatív erőforrás bevezetésének ejtéséért cserébe ki kell dolgozni a jelenlegi motorok olcsóbbá tételének és egyenlősítésének módját 2017-re. Hosszú-hosszú huzavona után ma, a határidő utolsó napjára sikerült tető alá hozni a szabálytervezet-csomagot. Az Autosport értesülése szerint a 2020-ig tartó időszakra kétlépcsős árcsökkentési programot fogadtak el: a jövő évben az ideihez képest 1, majd 2018-tól további 3 millió euróval csökkentik az erőforrásaik árát a gyártók. Kikötés, hogy a gyártók nem utasíthatják el a csapatokat, aki vásárolni akar, mindenképp ki kell szolgálni. Vészmegoldásként, ha valamilyen okból a fenti szabályok nem érvényesülnének, 2017-ben életbe léptethető egy 12 millió eurós “hatósági ár” is. PU106B_Hybrid_01 A motorok teljesítményének egyenlősítésére 2018-ra ejtik a zsetonrendszert, szabaddá válik a fejlesztés, ugyanakkor szűkebbre szabják a méretekre, beszerelésre, turbónyomásra stb. vonatkozó műszaki paramétereket. Az FIA kötelező egységes szenzorokkal ellenőrzi majd ezeket. A pilótánként egy idényben felhasználható erőforrás-részelemek számát is csökkentik. Megegyeztek arról is, hogy a csapatok a kipufogóra kerülő egységes hanggenerátor beszerelésével növelik majd az autók hangerejét. Ez “a lehető leghamarabb”, de legkésőbb a 2018-as idényre érkezik. Az FIA ugyanakkor garantálta, hogy 2020-ig érintetlen marad a Forma-1 irányítási struktúrája, azaz nem változik a Stratégiai Munkacsoport és a Forma-1-es Bizottság szerepe és összetétele. fia_flag_high_res_6

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.