A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a csapatok tavaly decemberben egyeztek meg arról, hogy a külső szállítótól származó alternatív erőforrás bevezetésének ejtéséért cserébe ki kell dolgozni a jelenlegi motorok olcsóbbá tételének és egyenlősítésének módját 2017-re. Hosszú-hosszú huzavona után ma, a határidő utolsó napjára sikerült tető alá hozni a szabálytervezet-csomagot. Az Autosport értesülése szerint a 2020-ig tartó időszakra kétlépcsős árcsökkentési programot fogadtak el: a jövő évben az ideihez képest 1, majd 2018-tól további 3 millió euróval csökkentik az erőforrásaik árát a gyártók. Kikötés, hogy a gyártók nem utasíthatják el a csapatokat, aki vásárolni akar, mindenképp ki kell szolgálni. Vészmegoldásként, ha valamilyen okból a fenti szabályok nem érvényesülnének, 2017-ben életbe léptethető egy 12 millió eurós “hatósági ár” is. PU106B_Hybrid_01 A motorok teljesítményének egyenlősítésére 2018-ra ejtik a zsetonrendszert, szabaddá válik a fejlesztés, ugyanakkor szűkebbre szabják a méretekre, beszerelésre, turbónyomásra stb. vonatkozó műszaki paramétereket. Az FIA kötelező egységes szenzorokkal ellenőrzi majd ezeket. A pilótánként egy idényben felhasználható erőforrás-részelemek számát is csökkentik. Megegyeztek arról is, hogy a csapatok a kipufogóra kerülő egységes hanggenerátor beszerelésével növelik majd az autók hangerejét. Ez “a lehető leghamarabb”, de legkésőbb a 2018-as idényre érkezik. Az FIA ugyanakkor garantálta, hogy 2020-ig érintetlen marad a Forma-1 irányítási struktúrája, azaz nem változik a Stratégiai Munkacsoport és a Forma-1-es Bizottság szerepe és összetétele. fia_flag_high_res_6