F1: Az első képek a Red Bull szélvédőjéről

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.04.28. 15.06

A Red Bull az Orosz Nagydíj első szabadedzésén kipróbálja saját fejvédő megoldását, amely valójában egy szélvédő.

F1: Az első képek a Red Bull szélvédőjéről

A Nemzetközi Automobil Szövetség már jövőre szeretne bevezetni egy olyan biztonsági megoldást, amely csökkenti a pilóták fejsérülésének esélyét. Korábban már kipróbálták az úgynevezett glóriát (halo) a Ferrarin, de az nem nyerte el a rajongók tetszését. A Red Bull által készített, a glóriával ellentétben a repülő törmelékek ellen is védelmet biztosító szélvédőt a múlt héten tesztelték az FIA szakemberei. Akkor arról szóltak a hírek, hogy amennyiben megfelel, az Orosz Nagydíjon kipróbálja a csapat. Nos, a teszt valószínűleg sikeres volt, mert Szocsiban már fel is szerelték a szélvédőt Daniel Ricciardo autójára, amellyel az első szabadedzésen megy majd egy installációs kört. A próbával egyfelől a szurkolók reakcióit tesztelik, másfelől kíváncsiak arra, milyen a kilátás belőle versenyzői szemmel.

“Az első benyomásaim alapján rendben van, a pillérek a tükörlábak vonalában vannak, így nincs nagyobb takarás, mint eddig. Előre teljesen nyitott, fent persze ott van a keret, de az már a látóterünkön kívül esik. Persze mindenképp ki kell próbálni a pályán is, egyelőre jónak tűnik, de meglátjuk, milyen menet közben” – mondta a Red Bull ausztrálja. A “szélvédőnél” persze problémát jelenthetnek az ilyen-olyan szennyeződések is, de Ricciardót ez nem aggasztja: “Erre én is rákérdeztem. Gyors megoldás lehet mostanra a bokszutcában lehúzható védőfólia, és persze folyadéklepergető bevonatot is lehet rá kenni, ami gyorsan ledobja a vizet, olajat. Vannak rövid távú megoldások, ha holnap esetleg szükség lenne ilyesmire.” Sokak szerint a mercis-ferraris fejvédő keret, de főleg a Red Bull-“szélvédő” bevetésével a Forma-1 veszít az identitásából. Ricciardo úgy gondolja, hogy a biztonság mindenek felett álló szempont: “Igen, más ez, az emberek megszokták, hogy látják a sisakokat, hiszen a nézőknek csak annyi jut a pilótából. Én támogatom ezt a biztonság miatt. Ha a következő 20 évben csak egy életet is megment, akkor már megérte. Legyünk egy kicsit nyitottabbak a változásokra! Ha minden autóra felkerül, a nézők is megszokják, megértik majd.”

A Ferrarin korábban látott keretet nem igazán kedvelő Nico Hülkenberg azt mondta, neki tetszik a Red Bull megoldása: “Láttam pár képet az interneten, és szerintem elegánsabb, mint a gyűrű. Az egyértelmű, hogy valamilyen fejvédőt be fognak vezetni, és ha választhatnék, inkább a Red Bullét szeretném” – szögezte le a Force India németje. A címvédő Lewis Hamilton ellenben semmilyen eleganciát nem tudott felfedezni a szélvédőben. “Ha már erre haladunk, akkor borítsuk be teljesen a pilótafülkét, mint a vadászgépeknél. Ne legyen ilyen félmegoldás. Mindent vagy semmit. Ez a szélvédő nagyon rosszul néz ki. Olyan, mint egy rohamrendőri pajzs. Itt egy menő, elegáns, futurisztikus Forma-1-es autó, amire rádobtak egy plexipajzsot… A (Mercedes által tervezett) szénszálas gyűrű jó volt, de Fernando például valószínűleg nem tudott volna kimászni az autójából a (melbourne-i) balesete után.” “Persze jó dolog, hogy az FIA komolyan veszi a biztonságot. Ezzel folyamatosan foglalkozni kell, legalábbis, amíg nem megy az esztétika, a Forma-1 coolsága rovására.”

Kommentek

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.