F1: Az első képek a Red Bull szélvédőjéről

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.04.28. 15.06

A Red Bull az Orosz Nagydíj első szabadedzésén kipróbálja saját fejvédő megoldását, amely valójában egy szélvédő.

F1: Az első képek a Red Bull szélvédőjéről

A Nemzetközi Automobil Szövetség már jövőre szeretne bevezetni egy olyan biztonsági megoldást, amely csökkenti a pilóták fejsérülésének esélyét. Korábban már kipróbálták az úgynevezett glóriát (halo) a Ferrarin, de az nem nyerte el a rajongók tetszését. A Red Bull által készített, a glóriával ellentétben a repülő törmelékek ellen is védelmet biztosító szélvédőt a múlt héten tesztelték az FIA szakemberei. Akkor arról szóltak a hírek, hogy amennyiben megfelel, az Orosz Nagydíjon kipróbálja a csapat. Nos, a teszt valószínűleg sikeres volt, mert Szocsiban már fel is szerelték a szélvédőt Daniel Ricciardo autójára, amellyel az első szabadedzésen megy majd egy installációs kört. A próbával egyfelől a szurkolók reakcióit tesztelik, másfelől kíváncsiak arra, milyen a kilátás belőle versenyzői szemmel.

“Az első benyomásaim alapján rendben van, a pillérek a tükörlábak vonalában vannak, így nincs nagyobb takarás, mint eddig. Előre teljesen nyitott, fent persze ott van a keret, de az már a látóterünkön kívül esik. Persze mindenképp ki kell próbálni a pályán is, egyelőre jónak tűnik, de meglátjuk, milyen menet közben” – mondta a Red Bull ausztrálja. A “szélvédőnél” persze problémát jelenthetnek az ilyen-olyan szennyeződések is, de Ricciardót ez nem aggasztja: “Erre én is rákérdeztem. Gyors megoldás lehet mostanra a bokszutcában lehúzható védőfólia, és persze folyadéklepergető bevonatot is lehet rá kenni, ami gyorsan ledobja a vizet, olajat. Vannak rövid távú megoldások, ha holnap esetleg szükség lenne ilyesmire.” Sokak szerint a mercis-ferraris fejvédő keret, de főleg a Red Bull-“szélvédő” bevetésével a Forma-1 veszít az identitásából. Ricciardo úgy gondolja, hogy a biztonság mindenek felett álló szempont: “Igen, más ez, az emberek megszokták, hogy látják a sisakokat, hiszen a nézőknek csak annyi jut a pilótából. Én támogatom ezt a biztonság miatt. Ha a következő 20 évben csak egy életet is megment, akkor már megérte. Legyünk egy kicsit nyitottabbak a változásokra! Ha minden autóra felkerül, a nézők is megszokják, megértik majd.”

A Ferrarin korábban látott keretet nem igazán kedvelő Nico Hülkenberg azt mondta, neki tetszik a Red Bull megoldása: “Láttam pár képet az interneten, és szerintem elegánsabb, mint a gyűrű. Az egyértelmű, hogy valamilyen fejvédőt be fognak vezetni, és ha választhatnék, inkább a Red Bullét szeretném” – szögezte le a Force India németje. A címvédő Lewis Hamilton ellenben semmilyen eleganciát nem tudott felfedezni a szélvédőben. “Ha már erre haladunk, akkor borítsuk be teljesen a pilótafülkét, mint a vadászgépeknél. Ne legyen ilyen félmegoldás. Mindent vagy semmit. Ez a szélvédő nagyon rosszul néz ki. Olyan, mint egy rohamrendőri pajzs. Itt egy menő, elegáns, futurisztikus Forma-1-es autó, amire rádobtak egy plexipajzsot… A (Mercedes által tervezett) szénszálas gyűrű jó volt, de Fernando például valószínűleg nem tudott volna kimászni az autójából a (melbourne-i) balesete után.” “Persze jó dolog, hogy az FIA komolyan veszi a biztonságot. Ezzel folyamatosan foglalkozni kell, legalábbis, amíg nem megy az esztétika, a Forma-1 coolsága rovására.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.