Ecclestone: Akkor volt jó, amikor én voltam a diktátor

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.28. 10.45

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone az Orosz Nagydíj előtt újabb demokráciaellenes tirádát vágott ki, a diktátori pozíciójának elvesztését fájlalja.

Ecclestone: Akkor volt jó, amikor én voltam a diktátor

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone közismerten nem sokra tartja a demokráciát, a példaképei az erőskezű vezetők, mint Adolf Hitler vagy épp az orosz elnök, Vlagyimir Putyin. A hétvégi Orosz Nagydíj előtt a Szoveckij Sportnak nyilatkozva természetesen újra erről beszélt. “Többször panaszkodtam már emiatt, és most újra megteszem: a Forma-1 irányítási rendszere rossz. Hagytuk, hogy a Ferrari és a Mercedes diktáljon. Hogyan képesek erre? Ők szállítják a motorokat a csapatok többségének, akik számára ez kulcsfontosságú. Amikor szeretnénk valamit újítani, a bajnokság résztvevőinek jóváhagyása szükséges, ez pedig nem jó így.” “Ez van, amikor nem működik a demokrácia. Vissza kell térnünk a régi szép időkhöz, amikor felépítettük a mai Forma-1-et, amikor sokkal erősebb volt a pozícióm. Amikor én voltam a diktátor! A jelenlegi demokráciát egyesek a saját érdekeiknek megfelelően manipulálják” – magyarázta a 85 éves angol üzletember, aki egyébként 2012-ban maga alapozta meg a jelenlegi rendszert azzal, hogy a csapatokkal egyedileg kötött, pénzügyileg számára kedvező szerződésekért cserébe ilyen-olyan beleszólási lehetőségeket adott az alakulatoknak. kina_f1_17 Ecclestone másik nagy fájdalma a Mercedes dominanciája, szerinte új turbókorszak rákfenéje a gyenge verseny. Nem véletlenül akar külső, független gyártótól származó erőforrást… “Nagyon remélem, hogy a Ferrari idén már erősebb lesz, és ha jó motort kap, akkor a Red Bull is. Mindenki számára fontos lenne a verseny, főleg a nézőknek. Megértem, hogy a Mercedes miért nem akar változtatni semmit, sokat költöttek a motorjukra, és nem szeretnék elveszíteni az előnyüket. De egy csapat dominanciájánál nincs rosszabb.” “Az emberek egy idő után úgy vannak vele, hogy nincs kiegyenlített verseny. Hallom a panaszokat, hogy már nem várják úgy a vasárnapi versenyeket, mert tudják, hogy úgyis megint a Mercedes nyer. Higgyék el, hogy nekem tökmindegy, ki nyeri a következő futamot. Felőlem Lewis Hamilton is behúzhatja a negyedik bajnoki címét idén, egyszerűen csak azt akarom, hogy az utolsó futam utolsó kanyarjában történjen ez, nem hét fordulóval a vége előtt!”

Kommentek

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.