F1: Nem tudták megszavazni a szabályváltoztatást

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.27. 09.30

A Forma-1 irányítói kedden Londonban üléseztek, sikerült egyezségre jutniuk a 2017-es szabályváltozások egy részéről, de a szavazás elmaradt.

F1: Nem tudták megszavazni a szabályváltoztatást

A Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Williams, a McLaren és a Force India képviselőiből, plusz Bernie Ecclestone-ból és az FIA-elnök Jean Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoport, valamint az Ecclestoen és Todt mellett az összes csapat, a motorgyártók, a gumiszállító, a szponzorok, a versenyszervezők képviselőiből álló Forma-1-es Bizottság kedden a FOM London melletti, Biggin Hill-i központjában ülésezett. A téma a 2017-re tervezett szabályváltozási csomag volt. Az F1 fejesei két évvel ezelőtt úgy döntöttek, hogy az autókat hatékonyabb aerodinamikai csomagokkal és szélesebb, jobban tapadó gumikkal körönként 2-3 másodperccel gyorsabbá kell tenni, a szándékot már korábban szabályba is foglalták. Bár az utóbbi időben a Mercedes már azt az álláspontot képviselte, hogy az elmúlt időszak gyorsulása és jó versenyei alapján okafogyottá vált az újítás, tegnap sikerült véglegesíteni az irányvonalat, jövőre új autók jönnek. A költségek csökkentése és az erőviszonyok kiegyenlítése érdekében a motorokról is tárgyaltak. A Stratégiai Munkacsoportban át is ment a költségcsökkentési csomag, amely szerint 2018-tól már csak évi 3-3 erőforrással kell végigcsinálni az idényt, de az egyenlősítés részleteiről nem sikerült megegyezni. Hivatalos, végleges szavazást azonban egyik kérdésben sem sikerült rendezni, ugyanis a Forma-1 szabályait megfogalmazó Forma-1-es Bizottság tagsága nem volt teljes a versenyszervezők képviselőinek távolléte miatt, írja a Motorsport.com. A kérdést valószínűleg távszavazással rendezik majd pár napon belül.

Kommentek

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.