Hamilton: Idén kísérletezgessünk a Forma-1-ben!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.24. 14.10

A Forma-1-es címvédő szerint a versenyhétvégéket illető 2017-es szabályváltoztatások előtt az idei évet akár a kísérletezésre is lehetne áldozni, ha már úgyis úgyis elbohóckodták az elejét.

Hamilton: Idén kísérletezgessünk a Forma-1-ben!

A 2016-os Forma-1-es szabályváltoztatások egy része – a gumikínálat-bővítés, a rádióforgalom korlátozása – jól sült el, de az időmérőt illető, utolsó pillanatban bevezetett módosítás óriási blama lett. Az azonnali kieséses szisztéma már az első hétvégén leszerepelt, és bár a politikai játszmák miatt a második fordulóra is megmaradt, a csapatok végül kibrusztolták, hogy a Kínai Nagydíjtól visszatérhessen a 2015-ig használt rendszer, cserébe jövőre újabb változatot vezetnek majd be, sőt, az egész versenyhétvégét átalakíthatják. A háromszoros világbajnok címvédő, Lewis Hamilton szerint ha már megvan a szándék, akkor az idei kutyakomédiát elkerülendő 2016-ot akár a gyakorlati próbákra is lehetne szánni. “Én úgy gondolom, hogy nem szabadna félnünk a kísérletezéstől. Most visszatértünk a régebbi kvalifikációs rendszerhez, ami Ausztráliában világos volt. De határozott meggyőződésem, hogy az idei évre olyan lehetőségként kellene tekintenünk, amikor előállhatunk új ötletekkel, amiket ki is próbálhatunk, ha nem zavarják meg a versenyhétvégét túlságosan” – nyilatkozta az Autosportnak. “Ha a szurkolók azt látják, hogy nem élvezhető, amivel próbálkozunk, legalább azt látnák, hogy igyekszünk, foglalkozunk a jövő évi változtatások kidolgozásával” – tette hozzá. Hamilton nem állítja, hogy ő tudja a megoldást, de a változtatás szándékát üdvözli: “Az elmúlt 10 évben nagyjából ugyanolyan volt a hétvége csütörtöktől vasárnapig. Én élvezem a vezetést, de ha hétvégéről hétvégére más lenne a formátum, az biztosan érdekes lenne a nézők számára. Nem feltétlenül kell minden hétvégén új dolgot kipróbálni, de lehetne valami dupla futam vagy három menet, vagy akármi, csak valami más.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.