F1: Hét év alatt 200 millió néző tűnt el

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.20. 15.39

A Forma-1 2008 óta nézőinek egyharmadát elveszítette. Már Bernie Ecclestone is látja, hogy rá kell feküdni a közösségi médiára.

F1: Hét év alatt 200 millió néző tűnt el

A Formula One Management legfrissebb adatai szerint a Forma-1-et összesen 400 millió tévénéző követte a 2015-ös idényben. Ez 200 millióval, azaz egyharmaddal kevesebb, mint a 2008-as érték, a csökkenés drámai. Az okok sokrétűek: a kulcspiacoknak számító Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban részben vagy teljesen fizetős csatornákra került a közvetítés, miközben a 2008-ban kezdődött gazdasági válság mind a gazdasági szereplők- a promócióban, marketingben érdekelt cégek -, mind az egyének szintjén megfontolás tárgyává tette, hogy megéri-e az F1-gyel mint termékkel foglalkozni. Az elmúlt években emellett kiteljesedett a közösségi média használata, a Forma-1 viszont a legutóbbi időkig gyakorlatilag nem volt jelen értékelhető formában az interneten, így a korral haladó fogyasztók egyszerűen nem kapták meg a terméket az újabb csatornákon, a már eleve más tartalomfogyasztási habitusú, a televíziót nem is használó fiatal generációkat pedig meg sem szólította a sportág. A nézőközönség felmérésekben bizonyított lassú elöregedése öngerjesztő folyamatként további csökkenéshez vezethet majd, ha nem történik valami. Az internetes, közösségi médiás jelenlét hangsúlyos erősítését jó ideje sürgetik a az olyan nehézsúlyú résztvevők, mint a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, vagy épp a Ferrari, amelynek elnöke, Sergio Marchionne épp a múlt hétvégén, Sanghajban nyilatkozott a témában: “A FOM dolga lenne egyszerűbb, átlátható tartalmat nyújtani. A fiatalabb generációk bevonásához az ő nyelvükön kell beszélni, és a maga súlya szerint kell kezeli a digitális világot.” eccl Az F1 hivatalosan tavaly, 2015-ben jelent meg a YouTube-on, a Twitteren és az Instagramon, Facebook-profilja pedig csak idén lett. Az internetet sokáig érthetetlennek és divathóbortnak tartó Bernie Ecclestone most kezd ráébredni, hogy nagy a lemaradás ezen a téren. “Nem értettem a dolgot” – mondta a 85 éves üzletember kedden a közösségi médiáról egy londoni marketingkonferencián. “Az emberek mondogatták nekem, hogy a fiatalok ezzel vannak elfoglalva, én meg azt feleltem, hogy oké, de a fiatalok nem veszik azokat a termékeket, amiket a szponzoraink akarnak eladni, szóval számunkra nincs sok jelentősége. Így gondoltam, de azóta már kiokosítottak. Most már látom, hogy milyen fontos ez, de akkor nem értettem, hogyan segíthetne ez a Forma-1-en.”

Kommentek

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.