2018-tól csak évi három motor az F1-ben?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.04.20. 16.30

A Forma-1-es motorgyártók megállapodtak a költségcsökkentésben, szerintük jó ötlet, ha 2018-tól csak évi három motort használhatnak a pilóták.

2018-tól csak évi három motor az F1-ben?

Unalomig rágott téma az F1-es költségcsökkentés, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is nagyon szeretné, ha lépéseket tennének ezzel kapcsolatban a gyártók és a csapatok. Az FIA azt szeretné, ha évente legfeljebb 12 millió eurót számláznának a gyártók a motorokért a csapatoknak, a szövetség még egy alternatív motorgyártó F1-be csábítása érdekében is tett lépéseket. A motorgyártók szerint akkor lehet elérni az évi 12 millió eurós célt, ha évi három darabra korlátozzák a felhasználható motorok számát, ők maguk között megvitatták és elfogadták az ötletet. Jelenleg évi négy darab a keret, az idei szezon azért lehet ötöt használni, mert rekordhosszú a versenynaptár. Noha a motorgyártók elfogadták az ötletet, attól még nagyon messze van a dolog, hogy szabály legyen belőle. Az F1-es Stratégiai Munkacsoport és az F1 Commission és tárgyal a témáról ebben a témában, és egyelőre nem tűnik úgy, hogy mindenki támogatja az elképzelést. Az idő mindenesetre szorítja az érdekelteket – ha 2018-cal kapcsolatban még nem is, 2017-re mindenképpen. Április végén jár le az utolsó, végső határidő a jövőre tervezett nagy F1-es reformmal kapcsolatban, bár egyre inkább úgy tűnik, hogy az egészből nem lesz semmi. “Két hetünk van a végső megbeszélésig” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. “A motorokkal kapcsolatban született egy megállapodás, de ezt még felsőbb szinten is jóvá kell hagyni. Ez a megállapodás előnyös a legtöbb csapat számára, reményeim szerint átmegy.” Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint ugyanakkor ez a megállapodás sem ad választ az FIA által lefektetett négy kritérium mindegyikére, így Horner a maga részéről úgy véli, hogy “érdekes megbeszélések” előtt állnak a csapatok. Horner továbbra is fontosnak tartaná egy alternatív motorgyártó F1-es beszállását, szerinte másképpen lehetetlen egyszerre biztosítani a kedvező árat és a versenyképességet. És ezt az egészet akkor nagyon röviden összefoglalva: megint nem fognak megállapodni semmiről.

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.