2018-tól csak évi három motor az F1-ben?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.04.20. 16.30

A Forma-1-es motorgyártók megállapodtak a költségcsökkentésben, szerintük jó ötlet, ha 2018-tól csak évi három motort használhatnak a pilóták.

2018-tól csak évi három motor az F1-ben?

Unalomig rágott téma az F1-es költségcsökkentés, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is nagyon szeretné, ha lépéseket tennének ezzel kapcsolatban a gyártók és a csapatok. Az FIA azt szeretné, ha évente legfeljebb 12 millió eurót számláznának a gyártók a motorokért a csapatoknak, a szövetség még egy alternatív motorgyártó F1-be csábítása érdekében is tett lépéseket. A motorgyártók szerint akkor lehet elérni az évi 12 millió eurós célt, ha évi három darabra korlátozzák a felhasználható motorok számát, ők maguk között megvitatták és elfogadták az ötletet. Jelenleg évi négy darab a keret, az idei szezon azért lehet ötöt használni, mert rekordhosszú a versenynaptár. Noha a motorgyártók elfogadták az ötletet, attól még nagyon messze van a dolog, hogy szabály legyen belőle. Az F1-es Stratégiai Munkacsoport és az F1 Commission és tárgyal a témáról ebben a témában, és egyelőre nem tűnik úgy, hogy mindenki támogatja az elképzelést. Az idő mindenesetre szorítja az érdekelteket – ha 2018-cal kapcsolatban még nem is, 2017-re mindenképpen. Április végén jár le az utolsó, végső határidő a jövőre tervezett nagy F1-es reformmal kapcsolatban, bár egyre inkább úgy tűnik, hogy az egészből nem lesz semmi. “Két hetünk van a végső megbeszélésig” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. “A motorokkal kapcsolatban született egy megállapodás, de ezt még felsőbb szinten is jóvá kell hagyni. Ez a megállapodás előnyös a legtöbb csapat számára, reményeim szerint átmegy.” Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint ugyanakkor ez a megállapodás sem ad választ az FIA által lefektetett négy kritérium mindegyikére, így Horner a maga részéről úgy véli, hogy “érdekes megbeszélések” előtt állnak a csapatok. Horner továbbra is fontosnak tartaná egy alternatív motorgyártó F1-es beszállását, szerinte másképpen lehetetlen egyszerre biztosítani a kedvező árat és a versenyképességet. És ezt az egészet akkor nagyon röviden összefoglalva: megint nem fognak megállapodni semmiről.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.