F1: A Mercedes félhet a Ferraritól?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.15. 12.31

A Mercedes szerint a pénteki szabadedzések alapján a Ferrari a Kínai Nagydíjon valóban veszélyes lehet majd rájuk.

F1: A Mercedes félhet a Ferraritól?

A Kínai Nagydíj második szabadedzésén a Ferrari tisztán verte a Mercedest, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel a bajnokcsapat pilótái előtt végzett. A pontversenyben éllovas, Räikkönen mögött bő kéttizeddel záró Nico Rosberg így értékelt: “Jó volt újra az autóba ülni és elfogadhatóan kezdeni a hétvégét. Az első edzésbe belezavartak a piros zászlók, de azért sikerült kipróbálnunk pár dolgot, amik jól is működtek. Úgy tűnik, itt is gyorsak vagyunk, de délután a Ferrari is nagyon gyors volt, szóval nagyon oda kell figyelnünk rájuk, ma estére fel van adva a lecke.” A versenyen sebességváltó-csere miatt eleve öthelyes hátrasorolással kezdő címvédő, Lewis Hamilton az első edzésen feltűnő hibákat követett el, kétszer megpördült, de délutánra már jobb irányt talált a beállításokkal. “Nem volt rossz nap. Délelőtt nem éreztem igazán az autót, de a csapat végzett pár módosítást az ebédszünetben, a második edzésre sokkal jobb volt a helyzet. Meglepően meleg volt az idő, de nagyon fújt a szél, ezért elég nehéz volt a gyors kanyarokban. Már most látszik, hogy a gumikopás nagy szerepet játszik majd itt, vasárnap erre is figyelni kell majd. A Ferrari elég gyorsnak tűnik, nyitott a verseny. A mérnökeimmel még nem beszéltem, de úgy gondolom, hogy a számok most nem hazudnak.” kin_f1_19 A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egyértelmű fenyegetést lát a Ferrariban: “Nagyon keményen hajtanak minket, és ma láthattuk, hogy erőből képesek erre. A Ferrari megbízhatósági gondjai abból adódnak, hogy 2015-höz képest megint nagyot léptek előre, hasonlóan, mint 2014-ről tavalyra, nem egyszerű egyszerre jól teljesíteni és megbízhatónak is lenni. De a puszta teljesítmény tekintetében tényleg a nyakunkon vannak. Jó dolog ez, ilyen az igazi verseny” – magyarázta a csapatvezetői sajtótájékoztatón az osztrák. A Ferrari-főnök, Maurizio Arrivabene visszafogottan reagált: “A Mercedes az elmúlt évtized legerősebb csapata. Nem volt rossz a péntekünk, de sajnos ezért még nem járnak pontok, ezzel nem lépünk előbbre a bajnokságban, szóval jó kezdet, de hosszú még a hétvége.”

Kommentek

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.