A 2016-ban bevezetett új szabályoknak megfelelően a Pirelli a Kínai Nagydíjra is három különböző szárazgumi-keveréket szállít, a csapatok a közepes, a lágy és a szuperlágy közül válogathatnak, ugyanúgy, mint Ausztráliában és Bahreinben. A pálya viszont nagyon más, mint az előző két helyszínen, ami igen érdekes stratégiákhoz és garantáltan korai cserékhez vezet majd, mondja a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe: “A sanghaji pálya egészen mást kíván a gumiktól, mint Melbourne és Bahrein. Mivel most is ugyanazok a keverékek lesznek, izgalmas lesz látni, hogyan alakul a verseny. Ezen a pályán most először használjuk majd a szuperlágyat, és valószínűleg a Bahreinben látottak extrém verziója következik.” “Azaz a szuperlágy lesz az ideális kvalifikációs keverék, de a versenyre már nem lesz a legjobb. Minden csapat a szuperlágyon kénytelen kvalifikálni, de ha a futamon megindul a szemcsésedés, már az első öt körben jöhetnek a kerékcserék. Az edzéseken bőven lesz mit elemezni, az időmérőn és a versenyen pedig érdekes stratégiákat láthatunk” – magyarázta a brit szakember. “A csapatok dolgát tovább nehezíti a körülmények kiszámíthatatlansága: Sanghajban egész meleg is lehet, de akár olyan hűvös is, mint Belgiumban. Az időjárás változékonysága a beállítások és a stratégia terén is feladja a leckét, mindig kihívást jelent ez a hétvége” – tette hozzá.