F1: A pilótáknak pofa be?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.11. 09.33

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint a versenyzőknek nem kellene beleszólniuk a Forma-1 ügyeibe, a panaszkodásuk árt a sportág imázsának.

F1: A pilótáknak pofa be?

A kvalifikáció és a 2017-es szabályváltozások körüli hatalmi harcok, huzavona két héttel ezelőtt a Forma-1-es pilótákat is megszólalásra késztette, a versenyzők szervezete, a GPDA nyílt levélben kritizálta a sportág vezetését és döntéshozatali mechanizmusát, változást szeretnének. Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone azzal reagált, hogy “örömmel látja, hogy tudnak írni és olvasni”, de a versenyzők csak szájalnak és a csapatok bábjai. 1997 világbajnoka, az ütős nyilatkozatokra mindig kapható Jacques Villeneuve is egyetért, legalábbis abban, hogy jobb, ha csendben maradnak a versenyzők. “A versenyzők panaszkodása szörnyű dolog az F1 számára. Fogják be! Nem az ő dolguk, ők foglalkozzanak csak a saját munkájukkal! Egy osztályteremben hány osztálytársunk volt képes értelmes döntéseket hozni? Vegyünk 20 pilótát, talán ha kettő tud valamit, a többieknek pofa be. Miért is adnánk hatalmat nekik?” – magyarázta a kanadai az Autosportnak arra utalva, hogy a versenyzők beleszólást kérnek a szabályokba, képviseletet szeretnének a Forma-1-es Bizottságban. j_villeneuve Az egykori Williams-, BAR- és Sauber-pilóta ezzel együtt nem örül az állandó szabályváltozásoknak, úgy véli, a Forma-1-nek el kellene fogadnia, hogy más sportokhoz hasonlóan nem lehet mindig izgalmas. “Le kellene állni a szabályváltoztatásokkal, pont. A rangos sportokban, mint a tenisz vagy a labdarúgás, a szabályok 100 éve nem változtak, és az emberek akkor is tisztelettel kezelik őket, amikor unalmas a dolog.” Az 2016-os szezonkezdetre kapkodva bevezetett, majd csúfosan megbukott azonnali kieséses kvalifikáció helyett Kínában már a tavalyig használt rendszert alkalmazzák újra, de 2017-re reformokkal készülnek. Villeneuve szerint minél egyszerűbb rendszer jön, annál jobb: “Az egykörös időmérő nagyszerű volt. Valami old school dolog kell, valami egyszerű. Vannak izgalmas időmérők, máskor unalmasak, de ez a dolgok rendje.”

Kommentek

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.