F1: A pilótáknak pofa be?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.11. 09.33

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint a versenyzőknek nem kellene beleszólniuk a Forma-1 ügyeibe, a panaszkodásuk árt a sportág imázsának.

F1: A pilótáknak pofa be?

A kvalifikáció és a 2017-es szabályváltozások körüli hatalmi harcok, huzavona két héttel ezelőtt a Forma-1-es pilótákat is megszólalásra késztette, a versenyzők szervezete, a GPDA nyílt levélben kritizálta a sportág vezetését és döntéshozatali mechanizmusát, változást szeretnének. Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone azzal reagált, hogy “örömmel látja, hogy tudnak írni és olvasni”, de a versenyzők csak szájalnak és a csapatok bábjai. 1997 világbajnoka, az ütős nyilatkozatokra mindig kapható Jacques Villeneuve is egyetért, legalábbis abban, hogy jobb, ha csendben maradnak a versenyzők. “A versenyzők panaszkodása szörnyű dolog az F1 számára. Fogják be! Nem az ő dolguk, ők foglalkozzanak csak a saját munkájukkal! Egy osztályteremben hány osztálytársunk volt képes értelmes döntéseket hozni? Vegyünk 20 pilótát, talán ha kettő tud valamit, a többieknek pofa be. Miért is adnánk hatalmat nekik?” – magyarázta a kanadai az Autosportnak arra utalva, hogy a versenyzők beleszólást kérnek a szabályokba, képviseletet szeretnének a Forma-1-es Bizottságban. j_villeneuve Az egykori Williams-, BAR- és Sauber-pilóta ezzel együtt nem örül az állandó szabályváltozásoknak, úgy véli, a Forma-1-nek el kellene fogadnia, hogy más sportokhoz hasonlóan nem lehet mindig izgalmas. “Le kellene állni a szabályváltoztatásokkal, pont. A rangos sportokban, mint a tenisz vagy a labdarúgás, a szabályok 100 éve nem változtak, és az emberek akkor is tisztelettel kezelik őket, amikor unalmas a dolog.” Az 2016-os szezonkezdetre kapkodva bevezetett, majd csúfosan megbukott azonnali kieséses kvalifikáció helyett Kínában már a tavalyig használt rendszert alkalmazzák újra, de 2017-re reformokkal készülnek. Villeneuve szerint minél egyszerűbb rendszer jön, annál jobb: “Az egykörös időmérő nagyszerű volt. Valami old school dolog kell, valami egyszerű. Vannak izgalmas időmérők, máskor unalmasak, de ez a dolgok rendje.”

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.