F1: A pilóták is félnek 2017-től

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.11. 14.39

Forma-1-es pilóták arra figyelmeztetnek, hogy az autók 2017-re tervezett, gyorsulást célzó átalakítása nem tesz majd jót a versenynek. Persze lehet, hogy semmi sem lesz a nagy szabályváltozási csomagból.

F1: A pilóták is félnek 2017-től

Ha a hónap végéig sikerül a csapatoknak és a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) dűlőre jutni a pontos részleteket illetően, akkor 2017-ben jelentősen átalakult, aerodinamikailag hatékonyabb, gyorsabb autók szerepelnek majd a Forma-1-ben. A változtatások deklarált célja, hogy a mostani, “lassú” járgányok helyett agresszív külsejű és körönként 2-4 másodperccel gyorsabb versenyautók szórakoztassák a nézőket, azonban sokan rámutattak már, hogy a nagyobb aerodinamikai hatékonyság ugyan növeli majd a kanyarsebességet, csökkentve ezzel a köridőt, de egymás követését még a mostaninál is nehezebbé teszi, az izgalmi faktor valójában csökkenhet. Ezt emelte ki egy-egy friss megszólalásában a mercedeses Nico Rosberg és a Red Bull-os Daniel Ricciardo is a napokban. “Aggaszt, hogy a versenyt akarjuk izgalmassá tenni, de ez rossz irány. Tudjuk, hogy a nagyobb sebességhez nagyobb leszorítóerő kell, de a nagyobb leszorítóerő mellett nehezebb követni egymást. Ez tény, ezért is aggódom, hogy nem a jó irányba megyünk” – mondta a német. ricciardo “Ahhoz, hogy gyorsuljon az egész futam, az kell, hogy a gyors kanyarokban jobban tudjuk nyomni. De én nem szeretném, ha rápakolnánk az autóra még egy csomó leszorítóerőt, aztán pedig ne tudjuk követni a másikat. Az időmérő jó móka lenne, de a vasárnapok nagyon unalmassá válnának. Ideális esetben a gumik tapadásán és a versenyzőn múlna a gyors kanyarok vétele” – magyarázta az ausztrál tehetség. A tervezett szabályváltozások közé tartozik persze a gumik futófelületének – így tapadásának – növelése is, ahhoz viszont, hogy a Pirelli megfelelő abroncsokat fejleszthessen az új autókhoz, komoly tesztprogramot kellene végigvinniük. _A2C7425 Lehetséges, hogy épp ezen bukik majd végül a teljes terv, ugyanis az olasz gyártó még mindig nem kapta meg a 2017-19-re szóló szállítói szerződését az FIA-tól, ami tartalmazná, hogy mikor, mennyit és milyen autóval tesztelhetnének. Elvileg szükség lenne egy 2017-es specifikációk szerint épült modellre, de azt sem tudni, olyat kitől, hogyan szerezhetnének. Egyes források szerint a tesztautó építése kb. 10 millió euróba kerülne, amit a tehetős csapatok nem akarnak, a kisebbek pedig nem is tudnának erre szánni. “Ki fogja ezt kifizetni?” – tette fel a cseppet sem költői kérdést a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley a német Auto, Motor und Sportnak.

Kommentek

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.