F1: A pilóták is félnek 2017-től

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.11. 14.39

Forma-1-es pilóták arra figyelmeztetnek, hogy az autók 2017-re tervezett, gyorsulást célzó átalakítása nem tesz majd jót a versenynek. Persze lehet, hogy semmi sem lesz a nagy szabályváltozási csomagból.

F1: A pilóták is félnek 2017-től

Ha a hónap végéig sikerül a csapatoknak és a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) dűlőre jutni a pontos részleteket illetően, akkor 2017-ben jelentősen átalakult, aerodinamikailag hatékonyabb, gyorsabb autók szerepelnek majd a Forma-1-ben. A változtatások deklarált célja, hogy a mostani, “lassú” járgányok helyett agresszív külsejű és körönként 2-4 másodperccel gyorsabb versenyautók szórakoztassák a nézőket, azonban sokan rámutattak már, hogy a nagyobb aerodinamikai hatékonyság ugyan növeli majd a kanyarsebességet, csökkentve ezzel a köridőt, de egymás követését még a mostaninál is nehezebbé teszi, az izgalmi faktor valójában csökkenhet. Ezt emelte ki egy-egy friss megszólalásában a mercedeses Nico Rosberg és a Red Bull-os Daniel Ricciardo is a napokban. “Aggaszt, hogy a versenyt akarjuk izgalmassá tenni, de ez rossz irány. Tudjuk, hogy a nagyobb sebességhez nagyobb leszorítóerő kell, de a nagyobb leszorítóerő mellett nehezebb követni egymást. Ez tény, ezért is aggódom, hogy nem a jó irányba megyünk” – mondta a német. ricciardo “Ahhoz, hogy gyorsuljon az egész futam, az kell, hogy a gyors kanyarokban jobban tudjuk nyomni. De én nem szeretném, ha rápakolnánk az autóra még egy csomó leszorítóerőt, aztán pedig ne tudjuk követni a másikat. Az időmérő jó móka lenne, de a vasárnapok nagyon unalmassá válnának. Ideális esetben a gumik tapadásán és a versenyzőn múlna a gyors kanyarok vétele” – magyarázta az ausztrál tehetség. A tervezett szabályváltozások közé tartozik persze a gumik futófelületének – így tapadásának – növelése is, ahhoz viszont, hogy a Pirelli megfelelő abroncsokat fejleszthessen az új autókhoz, komoly tesztprogramot kellene végigvinniük. _A2C7425 Lehetséges, hogy épp ezen bukik majd végül a teljes terv, ugyanis az olasz gyártó még mindig nem kapta meg a 2017-19-re szóló szállítói szerződését az FIA-tól, ami tartalmazná, hogy mikor, mennyit és milyen autóval tesztelhetnének. Elvileg szükség lenne egy 2017-es specifikációk szerint épült modellre, de azt sem tudni, olyat kitől, hogyan szerezhetnének. Egyes források szerint a tesztautó építése kb. 10 millió euróba kerülne, amit a tehetős csapatok nem akarnak, a kisebbek pedig nem is tudnának erre szánni. “Ki fogja ezt kifizetni?” – tette fel a cseppet sem költői kérdést a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley a német Auto, Motor und Sportnak.

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.