A Red Bull pilótaprogramjának alapja, hogy neveltjei közül csakis a legjobbak juthatnak el a Forma-1-ig, de ott sem dőlhetnek hátra, mert mindig jön a következő generáció, és ha valaki 2-3 év alatt nem bizonyít, annak fel is út, le is út. Mark Webber visszavonulása és Sebastian Vettel Ferrarihoz való szerződése után 2015-re színtiszta utánpótlás-gárda állt össze az energiaital-gyártó két csapatánál: a red Bull Racingnél a már háromszoros futamgyőztes Daniel Ricciardo és az orosz Danyiil Kvjat versenyez, a Toro Rossónál viszont ifjabb Carlos Sainz és Max Verstappen hajt azért, hogy jövőre már a helyükbe léphessenek. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint álomszerű a helyzet: “Kényelmes ez a helyzet. Mindkét Toro Rosso-pilóta a Red Bull-lal áll szerződésben, ahogy korábban Ricciardo, Kvjat és Vettel is, és mindannyian a Toro Rossónál kezdték az F1-ben. Hihetetlenül jó, hogy ilyen fantasztikus versenyzőből álló istállónk van, a következő pár évben nem lesz gond, hogy versenyképes pilótát ültessünk a Red Bullba. Ez egészséges versenyt szül, mindegyik pilótát jó teljesítményre ösztönzi.”

Nem a riválisoknak nevelik őket

Nem a riválisoknak nevelik őket

Úgy tudni, Verstappen esetében azért nem annyira sima a dolog, állítólag a szerződésében az szerepel, hogy 2017-re elő kell léptetni a Red Bull Racinghez, ha ez nem történik meg, szabadon igazolhat bárhova. Édesapja, Jos nem is titkolja, hogy a Mercedes és a Ferrari is érdekelné őket: “Tudjuk, hogy a Ferrarit érdekli Max, de nem kapkodunk, korai lenne még lépni bármit is. Annyi biztos, hogy Max a jövő évben az egyik élcsapatnál lesz, és itt most a Mercedesre, a Ferrarira vagy a Red Bullra gondolok.” “Persze nem ugyanakkora a valószínűsége a háromnak, az első lehetőség természetesen a Red Bull. A csapatnál elégedettek a fiammal, én is úgy gondolom, hogy egyelőre ez lenne a legjobb út a számára.”