A brit Autosport a Bahreini Nagydíj hétvégéjén hozzájutott a Forma-1-es csapatok kifizetési listájához. Az alakulatok között a Formula One Management (FOM) a rendezési és televíziós jogdíjakból és reklámbevételekből származó pénzek nagyjából 60 százalékát osztja szét, ez a tavalyi évben összesen 965 millió dollárra jött ki. A közel egymilliárdból persze nem részesül mindenki egyenlően, sőt. Az elosztás több tényezőből áll össze: a csapatok egyrészt az elmúlt három év eredményei alapján fejenként 33,5-33,5 milliót kapnak, emellett az előző évi konstruktőri helyezés után is jár pénz, az erre szánt alapból a bajnok 19, a 6. 10, míg a 10. helyezett 4 százalékot kap. Eddig tart a méltányos rendszer, de vannak az egyenlőbbeknél egyenlőbbek is: a konstruktőri bajnoki státuszért a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull és a McLaren is külön pénzt kap, de a Red Bull például aláírási bónusszal is számolhat, amiért elsőként fogadta el a 2013-20 közötti rendszert. A történelmi szerepéért a Williamsnek sikerült kialkudnia további milliókat, a Mercedes pedig az idei évtől kap többet, amiért két konstruktőri címig jutott. A legkényelmesebb helyzetben a Ferrari van, a világbajnokságban egyedüliként a kezdetek óta jelen lévő olasz gyártó pusztán a részvételért is fix bónuszt kap. f1_kifizetesek A fentiek alapján nem meglepő, hogy a tavalyi 2. helyezése ellenére a Ferrari a teljes díjazási össze 20 százalékát, 192 millió dollárt tehet el, míg a bajnok Mercedes “csak” 171 milliót kap. A Ferrari kizárólag a bónuszaiból 105 milliót szed össze, míg a tavaly a bajnokságban közvetlenül mögöttük záró Williamsnek összesen 87 millió jut. Érdekes kontraszt, hogy a 2015-ben története legrosszabb évét záró McLaren mindössze 5 millióval kevesebbet könyvelhet el, pedig csak a 9. helyen fejezték be a bajnokságot. A Red Bullnál is jól alkudoztak: a konstruktőri 4. csapatnak mindent egybevéve 144 milliót utal a FOM.