F1: Eredmény nélkül is hülyére keresi magát a Ferrari

Egyenlők, egyenlőbbek és a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.07. 10.38

Kiszivárgott a Forma-1-es csapatok kifizetési listája, a Ferrari másodikként is többet kap, mint bármelyik rivális. A McLarennek sem akkor a baj a vergődés.

F1: Eredmény nélkül is hülyére keresi magát a Ferrari

A brit Autosport a Bahreini Nagydíj hétvégéjén hozzájutott a Forma-1-es csapatok kifizetési listájához. Az alakulatok között a Formula One Management (FOM) a rendezési és televíziós jogdíjakból és reklámbevételekből származó pénzek nagyjából 60 százalékát osztja szét, ez a tavalyi évben összesen 965 millió dollárra jött ki. A közel egymilliárdból persze nem részesül mindenki egyenlően, sőt. Az elosztás több tényezőből áll össze: a csapatok egyrészt az elmúlt három év eredményei alapján fejenként 33,5-33,5 milliót kapnak, emellett az előző évi konstruktőri helyezés után is jár pénz, az erre szánt alapból a bajnok 19, a 6. 10, míg a 10. helyezett 4 százalékot kap. Eddig tart a méltányos rendszer, de vannak az egyenlőbbeknél egyenlőbbek is: a konstruktőri bajnoki státuszért a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull és a McLaren is külön pénzt kap, de a Red Bull például aláírási bónusszal is számolhat, amiért elsőként fogadta el a 2013-20 közötti rendszert. A történelmi szerepéért a Williamsnek sikerült kialkudnia további milliókat, a Mercedes pedig az idei évtől kap többet, amiért két konstruktőri címig jutott. A legkényelmesebb helyzetben a Ferrari van, a világbajnokságban egyedüliként a kezdetek óta jelen lévő olasz gyártó pusztán a részvételért is fix bónuszt kap. f1_kifizetesek A fentiek alapján nem meglepő, hogy a tavalyi 2. helyezése ellenére a Ferrari a teljes díjazási össze 20 százalékát, 192 millió dollárt tehet el, míg a bajnok Mercedes “csak” 171 milliót kap. A Ferrari kizárólag a bónuszaiból 105 milliót szed össze, míg a tavaly a bajnokságban közvetlenül mögöttük záró Williamsnek összesen 87 millió jut. Érdekes kontraszt, hogy a 2015-ben története legrosszabb évét záró McLaren mindössze 5 millióval kevesebbet könyvelhet el, pedig csak a 9. helyen fejezték be a bajnokságot. A Red Bullnál is jól alkudoztak: a konstruktőri 4. csapatnak mindent egybevéve 144 milliót utal a FOM.

Kommentek

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.